L'institut i l'EMTV presenten nous espots publicitaris sobre la dona

L'institut i l'EMTV presenten nous espots publicitaris sobre la dona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igual que va succeir amb la presència a Puçol de la cantant Cristina del Valle, també la presentació dels espots publicitaris realitzats per alumnes de l'institut va tindre una doble sessió: la matinal dedicada només a alumnes del centre i la vespertina dirigida al públic en general.

Per sisé any consecutiu, la Regidoria de la Dona i l'Institut d'Ensenyança Secundària col·laboren en una campanya de sensibilització sobre la igualtat de gènere. Primer va ser Amb els ulls tancats (de bat a bat), una obra de teatre; després Contrasts, una sèrie de curtmetratges de ficció; ara li toca el torn a la publicitat.

Els quatre espots realitzats enguany van ser presentats pels vint alumnes del Club d'Humanitats que, per segon any participen en esta experiència en col·laboració amb l'EMTV Puçol, experiència que ha rebut el suport de la Conselleria de Benestar Social a través de la distribució de 3.000 còpies entre els centres educatius de la Comunitat Valenciana.

Mentxu Balaguer, periodista de l'EMTV, va ser la conductora d'un acte en què un Making of de l'experiència ens va explicar com han treballat tècnics de la televisió local i alumnes de l'institut durant dos mesos per a aconseguir estos quatre aspectes diferents de la lluita per la igualtat entre hòmens i dones.


Mª Pilar Lahuerta i Beatriz Mora van presentar El final del cuento de hadas, un espot a base de fotos fixes que, amb una cançó del mateix títol de fons, narra el ''fi de la innocència'' en una relació de parella.

Cristina Agustí i Paula Trachiner, després de reconéixer que tenien por pel poc de temps dedicat a l'experiència, van presentar el seu treball: un espot centrat en la igualtat que reclama a totes les edats que creguen en eixa possibilitat... perquè els jóvens ja ho fan.

Paula Alamá i Adrián Madrid van apostar en el seu treball per eliminar la desigualtat laboral i ho feien amb un anunci sobre les distintes funcions que fan hòmens i dones en el mateix lloc de treball.

Finalment, Sara Calero i Marta Portela van deixar patent en la seua jocosa miniatura que el llenguatge quotidià és sexista i que la igualtat comença en els xicotets detalls: per què no un Mercahome en compte de Mercadona? Per què no ''Mamà no córregues'' en compte de ''Papà no córregues'' amb el cotxe?

Per a Robert Cerdà, director de l'IES, estos espots funcionen ''com un virus, ja que esta experiència ens ajuda a vacunar-nos perquè quan passem la malaltia del masclisme estiguem millor preparats''.

14 abril 2007
FaceBook  Twitter  

Altres