L'èxit de Sergio Gadea és obra de tot l'equip... i de tot un poble

L'èxit de Sergio Gadea és obra de tot l'equip... i de tot un poble

El dimarts 11 de novembre, a les 8 vesprada, un centenar de veïns es congregava en el saló d'actes de la Casa de Cultura per a assistir en directe a la presentació oficial en el seu poble del corredor Sergio Gadea, el qual va estar acompanyat d'altres huit membres del seu equip i de la moto que utilitza en el campionat d'Espanya i en el mundial... un element per a dotar l'acte de major atractiu i que, al final, va acabar sent un de què més va cridar l'atenció.

Sobretot després de la tertúlia, quan Sergio va pujar la moto a la plaça de la Casa de Cultura i allí va fer una xicoteta exhibició de la seua potència davant del públic assistent, molts d'ells xiquets que disfrutaven de l'exhibició mentre lluïen amb orgull el cartell amb l'autógraf del corredor: per a ells era com un somni complit, el seu ídol els havia firmat i, a més, havien pogut arribar a tocar la seua moto.

L'acte va ser presentat per Mentxu Balaguer, periodista de l'EMTV Puçol, i va començar amb una projecció en vídeo en què es donava un breu repàs a la meteòrica trajectòria del pilot local, que en a penes dos anys ha passat de no saber conduir a tindre serioses opcions a proclamar-se subcampió d'Espanya en 125 cc.

Per a això, serà fonamental el suport del seu poble en la penúltima prova del campionat, que se celebrarà en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste el próximo domingo a las 11'45 hores: ''per això hem posat un autobús gratuït per als veïns que ho desitgen, que saldrá a las 9'30 hores del Centre de Salut'' -explica el regidor d'esports, José Vicente Martí-, ''l'únic requisit per a viatjar en eixe autobús és retirar els tiquets gratuïts en la Casa de Cultura... fins que s'esgoten les places disponibles''.

Un suport que serà imprescindible, perquè si en alguna cosa van coincidir els nou components de l'equip és que el triomf de Sergio no és el d'un pilot, sinó el de totes les persones que treballen dia a dia en l'equip: ''és un engranatge i tot depén que cada peça ajuste a la perfecció'', resumia Sergio Gadea, pare del corredor i cap de l'equip.

Unes peces de l'engranatge que van estar àmpliament representades en la xarrada del dimarts, destacant l'experiència de Quique, primer mecànic de l'equip d'Aspar (per tant el mecànic oficial de Toni Elías) i un home que ha aportat a l'envol de Sergio no sols la seua perícia tècnica, sinó també el seu valor humà: ''al principi, Sergio era un corredor molt nerviós, però és un gran lluitador i ha deprés a parar, pensar i continuar treballant per a corregir errors, per això arribarà lluny''.

En les seues intervencions Quique no sols va deixar clar l'esforç realitzat per tot l'equip, sinó també les diferències entre distints corredors: ''com Aspar no hi ha hagut cap. Ell s'abaixava de la moto i et deia no sols el que fallava, sinó el que calia fer per a corregir-ho. Sergio s'assembla més a Toni Elies, en el que pocs confiaven i, a base de tenacitat i lluita, ha aconseguit arribar a la cima... però estos dos seguixen molt lluny de la mestria d'Aspar''.

Treball contínua i suor per a arribar a la cima. Una expressió que també encunyaven els mecànics de l'equip, entre ells Amadeo, un home que va descobrir el públic algunes de les claus del seu treball diari, entre elles que ''en un dia normal d'entrenament la moto es desmunta peça a peça almenys dos vegades, per a ajustar cada element i, si alguna tara, llavors podem passar-nos tot el dia enfront de la moto, inclús quan parem a dinar''.

En el debat amb el públic, que va saciar la seua curiositat amb preguntes de la més variada índole, vam poder descobrir alguns detalls curiosos, com la punta de velocitat que ha aconseguit la moto actual, 237 quilòmetres per hora en el circuit de Montmeló; o també la importància de les noves tecnologies, ja que la moto inclou un sistema de seguiment tan sofisticat com les caixes negres dels avions, en el que no sols s'arreplega el funcionament de la moto, sinó també del pilot, podent

14 Novembre 2003
FaceBook  Twitter  

Altres