Menjar sa per a viure millor, objectiu de la campanya 'Fruitografia't'

Menjar sa per a viure millor, objectiu de la campanya 'Fruitografia't'

El dimarts 27 de setembre l'autobús de ''Fruitografia't'' arribava a Puçol. Durant el matí, cent cinquanta alumnes dels col·legis públics Lluís Vives, Jaume I i Bisbe Hervàs descobrien en el seu interior els avantatges de menjar fruites, verdures i hortalisses. Al migdia, distints veïns s'acostaven a l'avinguda Font de Mora moguts per la curiositat i, ja a la vesprada, les ames de casa Tyrius i components dels clubs de jubilats i pensionistes eren el públic objectiu d'esta campanya organitzada per la Fundació Ruralcaixa.

És el segon any  que es realitza esta campanya, que ja en 2004 va arribar a 89 municipis i durant els sis mesos que estarà en marxa en 2005 superarà el centenar de poblacions. El seu objectiu és clar: informar sobre els avantatges saludables de consumir fruites, verdures i hortalisses. I la necessitat d'este tipus de campanyes tampoc admet dubtes: segons les últimes enquestes sobre salut a la Comunitat Valenciana, el 61% dels xiquets no pren fruita cada dia i el 12% pren només pastes industrials.

''És necessari que els més jóvens aprenguen el que és una dieta sana'' -comenta Eloísa Rosa Martínez, regidora de Sanitat-. ''Per això hem de potenciar totes les formes de difondre els avantatges de la dieta mediterrània, que hui està en clar retrocés enfront del menjar preparat i els productes abundants en greixos''.

I per a difondre estos avantatges del menjar sa són tres els monitors que treballen en l'autobús amb dos tipus de públic objectiu, els xiquets i els adults, sempre davall la supervisió d'Esther Cloquet, coordinadora de la campanya, qui destaca la importància de treballar amb professionals per a aconseguir un major èxit amb estes visites de quaranta-cinc minuts: ''els xiquets són rebuts amb una xicoteta representació teatral, després participen en el joc de les vitamines, veuen un vídeo sobre el Centre d'Experimentació de la Fundació Ruralcaja a Paiporta i, ja quan ixen de l'autobús, participen en un joc interactiu, en una gran lona estesa sobre terra''.

Finalment, els xics s'emporten una càmera d'usar i tirar, amb la qual poden realitzar fotos sobre temes de nutrició que són publicades en la web del concurs organitzat per la campanya (www.frutografiate.com), poden optar a vint-i-cinc premis mensuals de cent euros i un premi final de mil euros i una càmera digital.

Ben distint és el treball amb els adults, en els quals es potencia la informació i el debat, tant en directe amb els monitors de la campanya, com a través d'un vídeo amb l'experta en nutrició Mª José Roselló. ''Amb estos grups l'important és destacar els avantatges d'una dieta sana per a previndre problemes físics, com el colesterol, la diabetis o problemes cardiovasculars, per això insistim molt que participen directament'', resumix Carmen Jara, una de les monitores que dia a dia conversa amb les ames de casa i la tercera edat.

Per a seguir de prop l'evolució dels xics de Puçol, durant el matí del dia 27 van visitar l'autobús Juan Manuel Busto (alcalde), Eloísa Rosa Martínez (regidora de Sanitat), José Mª Lloris (director de Ruralcaixa) i Mariano Aguilar (patró de la Fundació Ruralcaixa).

Precisament Mariano Aguilar va destacar després de la seua visita la importància de combinar jóvens i adults en estos treballs educatius, alhora que va recordar que Puçol és un poble eminentment agrícola i ''el consum de fruites i hortalisses també beneficia els agricultors valencians que són, al cap i a la fi, els que fan possible l'existència de la Fundació, el pressupost dels quals procedix del 15% dels beneficis que Ruralcaixa dedica al Fons d'Educació i Promoció''.

Per la seua banda, José Mª Lloris va reconéixer que este autobús és una bona idea per a sensibilitzar xiquets i grandets, ''i que descobrisquen que hi ha menjars millors i més sans que el bollycao'',

29 Setembre 2005
FaceBook  Twitter  

Altres