Álex Portella, campió de 70 cc, no pot competir més fins que complisca els 12 anys

Álex Portella, campió de 70 cc, no pot competir més fins que complisca els 12 anys

En 2009, Álex Portella va aconseguir el títol de campió autonòmic amb la seua moto mini GP de 70 cc. Enguany encara no s'ha estrenat en la seua nova categoria i tardarà a fer-lo: fins a juliol no pot competir en 125 cc perquè és massa jove. Però ja té clar quin va ser el regal més important del seu dotzé aniversari: tornar als circuits al gran.

És alumne del col·legi Virgen al Pie de la Cruz. Amb onze anys, estudia Primària. Entre setmana és un més de classe, ni més alt ni més baix, ni més ràpid ni més lent, ni més espavilat ni més desmanotat. Però el cap de setmana... això és una altra cosa: els caps de setmana de 2009 els ha passat en una caravana, aparcat amb la seua família junt amb qualsevol circuit, inspeccionant-lo, estudiant-lo durant el dissabte; i el diumenge a competir sobre la seua nova moto.

Una nova moto que la seua família va aconseguir comprar-li amb un esforç important i que va ser presentada en Nadal de 2008, en el sopar anual del Motoclub Puçol i la Penya Sergio Gadea, el seu gran valedor i el seu entrenador particular. La mateixa moto que li ha permés a finals de 2009 guanyar el Campionat de la Comunitat Valenciana de moto mini GP de 70 cc.

Eixa mateixa moto que ara, al febrer del 2010, ja és història. S'ha quedat xicoteta. Álex ja no aspira a competir en 70 cc, sinó en 125. Quasi segur que té patró, perquè Champi Herreros prepararà un nou equip la pròxima temporada i compta amb ell... l'única cosa que li falta és que arribe el mes de juliol, perquè fins que no complisca dotze anys no pot prendre l'eixida oficialment. I la competició no espera: al març comença la nova temporada.

I mentres espera i desespera, repassa la seua trajectòria. Impecable fins al moment. I busca nova moto. Una de 125 cc.

Son pare, Alejandro, sempre ha sigut un gran aficionat, per això li va regalar una moto quan Álex només tenia sis anys.  Als set ja corria amb Bancaixa, on va estar tres temporades amb les minimotos, per a passar en 2009 a la mini GP de 70 cc. La primera prova la va córrer a Puçol, al març, era la primera vegada que es muntava un circuit de velocitat en la població i Álex Portella va donar l'alegria a tots els seus veïns: va véncer en la prova.

"Durant l'any ha combinat les huit proves de Bancaixa, que organitza l'Escola de campions, i altres tantes del Campionat autonòmic, organitzat per la Federació Valenciana", explica el seu iaioDomingo Martos, un altre dels seguidors incondicionals d'Álex. "La moto de quatre temps de Bancaixa no era molt competitiva i va acabar trencant-se, però en l'autonòmic va tindre una gran regularitat i, després de quedar segon a Cheste, es va proclamar campió".

Aquell dia, el 29 de novembre del passat any, en el circuit de Cheste, Álex ja va demostrar fusta de campió: bastava la segona plaça i no va arriscar, va saber moderar-se, controlar-se en l'última prova, per a obtindre el premi gran. I el va aconseguir. Però eixa victòria també té un preu: els 6000 euros que va costar la moto mini GP, que en menys d'un any ja s'ha quedat "xicoteta". La de 125 cc costa 9000 euros, per la qual cosa la família ja està buscant algun pilot nouvingut a l'Escola de campions per a poder vendre-la i pagar part del nou equip.

Però no sols és un problema els diners. També ho és l'edat. Amb onze anys no hi ha res que fer, només córrer alguna prova menor, entrenar-se, preparar-se a consciència... i sense possibilitat d'estar en la graella d'eixida. Cal ser molt adult per a entrenar sabent que no competiràs. Però Álex ja ha donat proves de la seua maduresa en altres terrenys.

"Ell sap que el primer és el cole i si no respon no hi ha moto, pel que sempre fa els deures abans d'entrenar", assegura una vegada més el seu iaio, encara que un somriure delata que en el fons recolzarà la passió del seu nét siga com siga. "Afortunadament els professors estan col·laborant amb ell, perquè ha d'entrenar molt i no és fàcil compaginar els estudis amb la competició. També cal agrair l'esforç dels patrocinadors, de Sergio i de Carlos, que és un mecànic de primera".

Les patrocinadores no són grans marques, sinó eixos amics i xicotetes empreses que li proporcionen el casc, els arreglaments de la moto, les rodes, el mono, el canvi d'oli... Xicotetes aportacions que si haguera que pagar-les totes seria impossible veure a Álex competint, però la xicoteta ajuda tots fa possible que continue preparant-se.

Carlos és Carlos Fernández, el seu mecànic, l'home que sempre cuida la seua moto com si fóra el seu propi fill.

I Sergio, naturalment, és Sergio Gadea, pilot que ha corregut el mundial de 125 cc en els últims anys i que dedica el seu temps lliure a ensenyar al seu deixeble, corrent en camps de futbol, en el circuit de Cheste o on bonament poden, ensenyant-li a traçar, a esgotar en la frenada, a competir.

Junts formen una imatge inesborrable: Sergio Gadea porta un parell d'anys sent el pilot més veterà del circuit; a finals d'any compartirà pista amb el més jove, Álex Portella. És el millor regal d'aniversari que la jove promesa podia tindre: competir amb els majors.

18 Febrer 2010
FaceBook  Twitter  

Altres