Els senderistes de Puçol visiten el bosc regenerat en el punt geodèsic de Rebalsadors

El diumenge 9 de novembre, el Grup de Senderisme Puçol va tornar a la Serra Calderona per a comprovar in situ la regeneració d'un bosc arrasat per un incendi, en la zona de Rebalsadors. En la seua ruta circular, van disfrutar del GR-10, diverses fonts i el Barranc de Tramussos. Ens ho conta el seu coordinador, Paco Ramírez.

De nou, ens n'hem anat a la Serra Calderona, per a disfrutar d'esta ruta cinc estreles on hem superat amb nota la part tècnica i, superada la zona més compromesa, hem disfrutat d'una ruta exigent, però al mateix temps entretinguda, on l'entorn muntés de Rebalsadors, ens ha deixat una imatge agradable i al mateix temps eloqüent de la regeneració que s'està produint després de l'infortunat incendi que va succeir en estes llars, no fa molt de temps.

El nostre punt d'inici el vam situar en la Font de Sant Josep, en la carretera que des de Serra puja fins al Garbí. En a penes 200 metres, prenem un desviament a l'esquerra, per a prendre una pista amb direcció la Font del Llentiscle que, en còmodes llaçades, ens situa a l'inici del GR-10, per una canal que ens conduïx al primer escull o zona tècnica de la ruta, després de superar la “enfilada”, on algun senderista es va entravessar.

Vam continuar per la senda, que en el seu tram final presa prou inclinació, a la recerca del vèrtex geodèsic de Rebalsadors (810 metres). Una vegada reagrupats, vam prendre direcció cap al mirador, on les vistes panoràmiques de 360º, ens descobrixen tota una amalgama d'imatges difícils de retindre.

La segona part de la ruta la vam realitzar baixant per la pista que en el seu moment havíem deixat en la confluència amb el GR-10.

Vam eixir a la trobada de nou de l senyal blanc i roja, per a baixar pel Barranc de Tramussos i desembocar en la Font de Sant Antoni, des d'on vam encaminar els nostres passos cap a la Font de l'Ombria, zona recreativa on vam realitzar la parada “tècnica”… per a recobrar forces en forma de viandes.

Després del reconfortant àgape, de nou encaminem els nostres passos cap a la Font de Sant Josep, fent així esta ruta circular.

La pròxima ruta ens veiem en les Fonts d'Ayódar.

+ Info: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.