«Dolç Nadal», quan les felicitacions nadalenques són obra dels nostres fills

El dijous 22 de novembre, a les 17.30 hores, la cooperativa Copuzol presenta els resultats de la campanya anual Dolç Nadal: una exposició amb més d'un centenar de dissenys realitzats pels més de mil alumnes de la població participants en el concurs de dissenys de postals nadalenques, on la clementina té un paper fonamental. L'acte inclou el lliurament de premis als millors dibuixos de cada col·legi, que serviran per a dissenyar les postals nadalenques de l'Ajuntament, Copuzol i els centres educatius participants.

La col·laboració nadalenca entre la cooperativa Copuzol i l'Ajuntament de la població va començar a la fi del segle passat, quan es van dissenyar les campanyes conjuntes dels Gallons de la sort, amb els quals es convidava als veïns a brindar en Nit de cap d'any amb un producte típicament valencià que, a més, en estes dates està en el seu màxim apogeu: la clementina.

«Després d'uns anys de plantejar estes campanyes cap al món dels adults, fa més d'una dècada es va replantejar la promoció del consum de la clementina per Nadal, orientant-la cap als més xicotets d'una forma lúdica», recorda l'alcaldessa Lola Sánchez. «Així va nàixer Dolç Nadal, el concurs de postals nadalenques en el qual participen alumnes d'infantil i primària dels col·legis públics, privats i concertats de Puçol, a més de l'associació de discapacitats ADIS».

La participació varia segons els anys, encara que sempre es manté entre 1.000 i 1.500 alumnes que envien els seus dissenys perquè es realitze una selecció dels finalistes, selecció que s'exposa en el restaurant de la cooperativa durant els mesos de novembre i desembre.

A més, dos dibuixos de cada centre són triats per a dissenyar les postals nadalenques que Copuzol i l'Ajuntament utilitzen cada any per a enviar als seus proveïdors, clients, treballadors i institucions. A aquesta iniciativa s'han unit en els últims anys alguns dels centres educatius participants, que feliciten així els seus professors i pares amb els dissenys dels seus alumnes premiats.

L'acte del dijous 22 de novembre, suposa el començament de la campanya, amb l'exposició dels treballs seleccionats de cada col·lectiu, el lliurament de premis als dos guanyadors de cada centre i, com a colofó, un «suc d'honor»… la forma ideal d'acomiadar una trobada que segueix fidel a l'objectiu amb el qual va nàixer el projecte: promocionar el consum de la taronja valenciana per Nadal.

Informa i fotos: Sabín

21 Novembre 2018
FaceBook  Twitter  

Altres