La Mancomunitat posa en marxa un servei comarcal d'arbitratge de consum

La Mancomunitat posa en marxa un servei comarcal d'arbitratge de consum

El dimarts 2 de febrer, a les 11'30 hores, en la seu de l'OMIC de la Mancomunitat l'Horta Nord, situada en La Pobla de Farnals, es realitza la presentació oficial de la Delegació Arbitral de Consum de la comarca, un servei destinat a resoldre de forma amistosa els conflictes entre consumidors i empreses.

 

Des de l'any 1997, l'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat l'Horta Nord informa, orienta i tramita les reclamacions, queixes i denúncies dels ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat: Albalat dels Sorells, Albuixech, Emperador, El Puig, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol i Rafelbunyol.

Durant tots estos anys, l'OMIC ha detectat un creixement exponencial en l'exercici i defensa dels seus drets com a consumidors com a conseqüència que cada vegada estos coneixen més els seus drets i com exercitar-los.

"La Mancomunitat de l'Horta Nord, coneixedora de les expectatives dels seus ciutadans, facilita un servei de qualitat capaç de resoldre de manera ràpida i eficaç a les seues consultes i tramitació de les seues reclamacions en matèria de consum", explica Eva Sancho, tècnic de l'OMIC. "De fet en 2009 vam tramitar un total de 18.286 reclamacions, la qual cosa suposa quasi 50% més que l'any anterior".

Durant l'any 2009, el 90,48% de les atencions realitzes corresponen a consultes efectuades per les persones que van acudir a l'OMIC, el 9,28% correspon a les reclamacions i el  0,24% a denúncies/queixes.

El gran avantatge de l'Arbitratge de Consum és que "té com a objecte fomentar una solució amistosa dels conflictes entre consumidors i empreses o professionals, propiciant una ràpida i equitativa solució de les reclamacions que se susciten en matèria de consum", sintetitza Eva.

Les principals característiques d'este sistema són:

  • RAPIDESA, perquè es tramita en un curt espai de temps.
  • EFICÀCIA, perquè es resol per mitjà d'un laude sense necessitat haver de recórrer a la jurisdicció ordinària, i no hi ha límit màxim o mínim de la quantia reclamada.
  • VOLUNTARIETAT, perquè ambdós parts se sotmeten lliurement al Sistema per a quedar vinculades a les resolucions que es dicten.
  • EXECUTIVITAT, perquè els laudes -resolucions arbitrals- són d'execució obligada, com si es tractara d'una sentència judicial.
  • ECONOMIA, perquè és gratuït per a les parts, que han de costejar només en determinats supòsits, la pràctica de peritatges.

Des de l'any 2006, la Mancomunitat l'Horta Nord forma part del projecte iniciat per la Generalitat denominat Arbitratge virtual de Consum que permet que l'acte d'Audiència davant de la Junta Arbitral de Consum de València es realitze per mitjans telemàtics sense ser necessari, per tant, que els empresaris i consumidors de la Mancomunitat haguen de desplaçar-se a València.

01 Febrer 2010
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres