Alumnes d'Infantil i Primària disfruten d'un Nadal de conte

Alumnes d'Infantil i Primària disfruten d'un Nadal de conte

Un total de 68 xiquets d'Infantil i Primària han participat durant sis dies en la primera Escola de Nadal, organitzada per l'Ajuntament de Puçol en les aules del col•legi públic Jaume I, i centrada en els contes com a fórmula per a aprendre a reciclar i a treballar la interculturalitat... tot això, per descomptat, sense oblidar que el primer és la diversió.

 

La idea ja es va posar en marxa el passat any, encara que van ser pocs dies, amb un horari reduït i centrada únicament en tallers mediambientals; enguany, s'ha augmentat a sis dies, amb horari de 9 a 13 hores i amb un enfocament més lúdic del que es realitza, per exemple, en l'Escola d'estiu. El resultat: Un Nadal de conte.

I és que els contes han sigut els grans protagonistes de les activitats: contes per a llegir, per a interpretar, per a aprendre, per a construir i, finalment, per a intercanviar. Una labor d'aprenentatge en què els xics i xiques de quatre a deu anys han treballat valors com la solidaritat i han combatut el consumisme típic nadalenc mentres disfrutaven i jugaven.

"Hem establit dos activitats troncals amb què treballàvem tots els dies", explica Carmen Espinosa, la coordinadora de l'escola. "D'una banda, l'arbre dels desitjos, on cada xiquet penjava els seus desitjos per al 2010. Per un altre, el bescanvi, que ha sigut la gran troballa d'este projecte, ja que els xiquets donen un valor als joguets usats que els adults no sabem apreciar".

Per al bescanvi l'únic requisit era portar un parell de joguets ja usats, contar la seua història davant dels companys de classe i, finalment, oferir-los per a un intercanvi. L'últim dia de classe, el 5 de gener, tots els regals portats pels alumnes van ser intercanviats i els sobrants es donaran a una organització local perquè els faça arribar als xiquets que enguany s'han quedat sense joguets.

Però no sols han experimentat amb joguets ja construïts, els alumnes també han sigut els dissenyadors de múltiples joguets de tot el món, sempre amb la mirada posada en transmetre valors com la solidaritat i treballar la interculturalitat.

Per a Carmen Manrique, tècnic de l'Àrea de Benestar Social, l'important és que els xics han experimentat de múltiples formes: "han construït adorns nadalencs amb material reciclat, han dissenyat targetes de felicitació també amb cartons de caixes i inclús han arribat a realitzar xicotetes obres de teatre sobre contes nadalencs que hem treballat en classe".

En principi, l'Escola de Nadal és una original forma de combatre l'avorriment que s'acumula en els períodes de vacacions, alhora que una fórmula ideal perquè els pares que continuen treballant en època nadalenca sàpien que els seus fills estan ben atesos.

Però vist el treball desenvolupat en sis dies, cal destacar també eixe esforç per a combatre el típic consumisme nadalenc, l'aprenentatge de valors com la solidaritat i el treball de reciclatge amb materials ja utilitzats. Una cosa que no ha passat desapercebuda als pares, els que en l'enquesta d'avaluació de l'experiència han destacat tot el que han aprés els seus fills mentres es divertien, encara que, clar està, no sempre plou a gust de tots i alguns demanen que en pròximes edicions s'amplie l'horari... per demanar que no quede, els Reis Mags estan a punt d'arribar. Veurem si poden satisfer tots els desitjos.

 

04 Gener 2010
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres