La quarta Setmana de cine taurí certifica l'èxit del cine clàssic espanyol

La quarta Setmana de cine taurí certifica l'èxit del cine clàssic espanyol

Tres pel·lícules, un llibre, sopars d'aixellet, una exposició i una mitjana entorn del centenar d’espectadors per sessió van ser els ingredients de la quarta edició de la Setmana de cine taurí, celebrada en el Sindicat Agrícola del 16 al 18 de juny. L'èxit de la proposta és una garantia de la seua continuïtat l'any que ve.

La Setmana de cine taurí va sorgir en 2006 com a aposta una conjunta d'un col·lectiu d'aficionats taurins, un grup de cinèfils i l'Ajuntament de Puçol, per a recuperar els títols clàssics del cine espanyol que es projectaven en les terrasses a l'aire lliure en els anys 50, 60 i 70 del passat segle.

A pesar de que inicialment es va arribar a qüestionar l'oportunitat de continuar projectant estes pel·lícules i, sobretot, d'editar el llibre que acompanya les projeccions, finalment estos dos projectes han aconseguit eixir avant i, a més, s'han completat enguany amb la inclusió dels sopars d'aixellet prèvies a cada projecció i una exposició.

"No té sentit realitzar les projeccions si renunciem a estos xicotets llibres, modestos en edició però grans en contingut", assegura el regidor de Comunicació, Juan Enrique Claramunt"El que al final queda per a la història són els xicotets detalls, com estes xicotetes publicacions que arrepleguen articles cinèfils i taurins elaborats per col·laboradors que desinteressadament aposten pel valor cultural de la nostra setmana de cine".

Distints crítics de la revista de cine Encadenados (www.encadenados.org), la seu social del qual està a Puçol, encara que compta amb col·laboradors en distintes províncies espanyoles, i diversos textos escrits per membres del Consell assessor taurí de Puçol, formen el gros d'este llibre de 72 pàgines que ja és un clàssic entre els cinèfils i aficionats als bous.

"Si alguna cosa volguera destacar a títol personal és la confirmació del Sindicat Agrícola com a seu ideal per a este tipus d'esdeveniments", assenyala Chimo Galcerá, el regidor de Festejos taurins."Permet no sols les projeccions, sinó també una exposició com la de palmitos taurins que hem realitzat enguany i, com a colofó, és un lloc ideal per a realitzar el sopar d'aixellet abans de la projecció".

Ambdós propostes, l'exposició i els sopars, han sigut les grans novetats d'una setmana de cine que, d'altra banda, hi ha seguit comptant amb el seu esquema habitual: una breu presentació de cada títol abans de la projecció, a càrrec d'un dels autors del llibre, i un inacabable col·loqui que cada un es portava a casa davant d'allò que s'ha avançat de l'hora de finalització de les projeccions.

A nivell de les projeccions, cal destacar la bona acollida de La becerrada (prototip de cine i monges propi dels anys seixanta, amb un soterrat humor de fons a càrrec de Fernando Fernán Gómez), el respecte que continua despertant Nuevo en esta plaza (la millor pel·lícula de cine i bous, a dir dels aficionats taurins locals, o almenys la que més corregudes inclou, en este cas a càrrec de Palomo Linares), i la constatació que El relicario respon a un model cinematogràfic ja sobrepassat (música, drama i bous, o melodrama taurí, per a entendre'ns).

Precisament en una de les presentacions, l'organització va anunciar que ja ha localitzat un dels títols que els aficionats vénen sol·licitant des de la primera edició (The brave one, 1956, d'Irving Rapper), pel que amb tota seguretat formarà part de la programació de 2010. Falta confirmar si eixe invisible Manolete (interpretat en 2007 per Penélope Cruz i Adrien Brody, però sense estrenar en cine fins hui) podrà per fi formar part de la quinta Setmana de cine taurí.

 

20 Juny 2009
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres