La falla del col·legi públic Jaume I, un escaló més en la implantació de l'Agenda 21 escolar

La falla del col·legi públic Jaume I, un escaló més en la implantació de l'Agenda 21 escolar

El canvi climàtic en el mar va ser protagonista de la falla realitzada pels alumnes, professors i pares del col·legi públic Jaume I. Esta activitat forma part del projecte d'educació ambiental en què treballa des de fa anys el centre i que li ha portat a posar en marxa l'Agenda 21 escolar.

La comissió de festes del col·legi va ser l'encarregada de triar el tema d'enguany. Després, els 175 alumnes i 17 professors van treballar intensament durant dos setmanes, totes les vesprades, en horari escolar, per a portar a bon port una activitat que té tant de lúdica com de formativa. Com a suport, dos vesprades a la setmana acudien els pares i, sobretot, les mares, a tirar una mà per a tindre el treball a punt per al matí del divendres 14 de març, quan la falla va ser plantada en el pati del col·legi.

"Les mares van col·laborar sobretot en el ninot central, que era molt complex i molt gran per a deixar-lo únicament en mans dels xiquets", apunta la professora Montse Mendoza.

Per a documentar-se, alumnes i professors van realitzar una eixida prèvia al Port de Sagunt, on van rebre projeccions i explicacions sobre el canvi climàtic. Una excursió que també va servir per a continuar arreplegant documentació que ajude a formar els alumnes en el projecte curricular més ambiciós que té en marxa el centre en estos moments: la implantació de l'Agenda 21 escolar, una activitat que va començar fa tres anys i en la que continuen treballant contínuament.

La falla estava formada per un gran iceberg central, en ple procés de desgel, rodejat de famílies d'animals que intenten sobreviure davant del que se'ls ve damunt: la tortuga Tomasa i els seus fills respirant amb bombones d'oxigen, els pingüins que ja no tenen on patinar, balenes, peixos, óssos polars...

"Cada classe va treballar un animal vinculat al mar", assenyala Sonia Daudén, una altra de les professores implicades. "I tots els animals del cicle tenien una relació entre si, per a donar-li unitat a la falla".

A més, per a donar exemple i ser coherents amb el propi ideari d'este col·legi públic tan sensibilitzat sobre temes mediambientals, els materials utilitzats per a la falla eren tots reciclats, tant del propi centre com a aportacions dels pares i alumnes.

"I, per descomptat, només es va utilitzar en la construcció paper, cartó i fusta", finalitzaRos Doménech, la tercera de les professores que ens explica el treball realitzat. "Des de fa anys no utilitzem ni plàstics, ni suro blanc, ni cap altre material que no siga respectuós amb el medi ambient".

Música, jocs, visita a altres falles escolars, xocolate i la imprescindible foto de tots junt amb la seua falla van completar la jornada del 14 de març, últim dia de classe abans d'unes vacacions que enguany unixen les falles i Pasqua. El punt final el va posar, com no podia ser de cap altra manera, una multitudinària cremà en la que va participar tot el personal vinculat al col·legi públic Jaume I.




22 Març 2008
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres