Un hivernacle, repartir plantes... una altra forma d'estudiar en l'Institut

Un hivernacle, repartir plantes... una altra forma d'estudiar en l'Institut

Durant la trobada provincial de Programes de Garantia Social celebrat a Bétera els dies 5 i 6 de maig, un dels grups que més interés va mostrar per estes iniciatives d'ocupació va ser el format per alumnes de l'Institut d'Ensenyança Secundària de Puçol pertanyents al PACG.

El Programa d'Atenció Curricular en Grup compta actualment amb nou alumnes que estan treballant amb mentalitat de taller prelaboral: el seu no són els estudis, però han descobert que mitjançant activitats alternatives no sols acudixen a classe, sinó que aprofiten el temps prou com per a poder aprendre una professió.

“Estan entrant en contacte amb el món laboral en matèries com a soldadura, mecànica i viverisme” –explica Natxo Pont, cap d'estudis de l'institut–. “En gran part, estos alumnes tenen clar que l'any pròxim estaran inclosos en un Programa de Garantia Social o estaran treballant,  pel que este tipus d'activitats és el que més el motiva”.

Probablement, de totes les activitats la més nova siga el treball amb hivernacles. Tot va sorgir l'any passat, quan els professors de l'institut van adquirir els ferros d'un antic hivernacle que ja havia tancat. Este curs, durant el primer trimestre, els alumnes van construir un hivernacle dins de l'institut i els resultats s'han vist durant este segon trimestre.

“Han plantat al voltant de 1.200 plantes, entre petúnies, revetles, balsamines, mímuls i boques de dragó. D'elles s'han repartit unes 550 entre els alumnes dels col·legis públics de la població, perquè les regalaren a casa amb motiu del Dia de la Mare”.

La idea ha servit tant per a promocionar les activitats que s’està realitzant l'institut per a motivar els alumnes del PACG, que ja han vist com en este curs dos de les seues activitats han sigut molt ben acollides pels seus companys: “són xics amb què es treballa a fons a aconseguir que assumisquen responsabilitats, per això muntem fa uns mesos una cooperativa de botellers i puzles, mitjançant la qual posaven diners, realitzaven materials i els venien als seus companys el dia abans de Nadal. És una forma d'integració i de promoció del seu treball”.

I és que imaginació no els falta a estos alumnes i els seus professors. Abans de botelles i puzles també havien provat un altre tipus d'empreses molt “sui generis”, com aquella en què escrivien versos d'amor i els repartien entre els seus companys d'estudis... entorn del 14 de febrer.

Directiva i professors de l'institut estan demostrant amb una àmplia gamma d'iniciatives que sempre es pot deprendre si un troba la motivació adequada: “són alumnes poc interessats per la formació convencional,  pel que es tracta d'acostar-los sobretot al món laboral i ensenyar-los a actuar en la vida”.

Tant els alumnes de Compensació Educativa, com els del Programa d'Actuació Curricular en Grup també han estat com a aprenents en un taller de forja, en una empresa de soldadura i en el Tallers Sancho, veient com s'arreglen les motos. Inclús han construït un hivernacle per al col·legi públic Bisbe Hervás. “Es tracta, en definitiva, que aprenguen nocions bàsiques d'algunes professions, perquè s’hauaran d'enfrontar al món del treball l'any pròxim, quan finalitzen la seua estada en l'institut”, conclou Natxo Pont.

 

20 Maig 2004
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres