Albena teatre estrena 'Perfect' en la Casa de Cultura

Albena teatre estrena 'Perfect' en la Casa de Cultura

Des que en 1994 Carles Alberola i Toni Benavent van fundar Albena teatre, la companyia s'ha convertit en un referent del teatre valencià i inclús nacional, a l'haver aconseguit que algunes de les seues obres hagen estat durant setmanes en places tan difícils com la Diagonal de Barcelona o la Gran Via de Madrid. Durant el passat any, per a celebrar els deu anys de vida, Albena va realitzar una sèrie d'activitats que incloïen una retrospectiva en distintes sales del Circuit Teatral Valencià, la publicació d'un llibre i, ja en el mes de desembre, posar a punt de la seua última obra: Perfect.Després d'una preestrena oficial a finals de desembre, com a clausura del concurs de teatre de Mislata, Perfect ha començat el seu camí pels teatres de la Comunitat Valenciana a Benifaió i Puçol, els dies 21 i 23 de febrer. Sens dubte, la marca Albena teatre és una garantia d'èxit, perquè ja té confirmades més de trenta representacions abans de l'estiu ''encara que a mesura que es vaja exhibint confiem que el nombre de places augmente i, després de l'estiu, volem exhibir a València capital, potser en el Musical o en el Talía, que són les sales adequades per a un espectacle de xicotet format com este''.

Toni Benavent, alma mater de l'empresa, té clars els objectius a cobrir amb esta obra que, per primera vegada en els deu anys de la companyia, no dirigix ni interpreta Carles Alberola, sinó que se deu a l'esmolada ploma de Roberto García, un home de la casa que ja havia sigut coautor i ajudant de direcció dels dos grans èxits d'Albena: Besos i Spot.

''És una faula per a adults plena d'humor i de ressonàncies contemporànies'' -explica el seu director-. ''Igual que fan les narracions populars o alguns dels contacontes moderns més admirats per nosaltres (Julio Cortázar, Pere Calders, Paul Auster...), hem volgut mesclar elements insòlits amb el món real com una manera estimulant i diferent de diseccionar el comportament humà. Un comportament presidit per sentiments contradictoris i desitjos insatisfets''.

Un conte per a adults, una cosa que queda clar des del moment que es veu el cartell anunciador: amb un significatiu triangle i un puzle al qual li falta una peça, significativament situada en l'entrecuixa del protagonista. Faula i adults, dos conceptes que van assumir amb complicitat els tres-cents espectadors que seguien la funció el diumenge 23, a la vesprada, en la Casa de Cultura de Puçol.

Després d'un inici suau, el conte es desborda i les aventures d'este home perfecte que acaba dominat pel seu ''pardalet'' va acabar enlluernant el públic. Encara que de l'èxit de la proposta tenen gran part de culpa els seus tres protagonistes: Alfred Picó és un monstre, com ve demostrant durant su larga trayectoria en l'Horta Teatre i Albena (amb títols com Viu com vulgues, Nit i dia, Estimada Anuchka, Besos i Spot); Noèlia Pérez va ser el gran descobriment de la segona etapa de Besos, quan va entrar a substituir Inés Díaz, una de les protagonistes (després s'ha convertit en fixa de la companyia, al repetir com a protagonista de Spot); finalment, la jove Vanessa Cano va demostrar amb Artefactes que no li espantava enfrontar-se al públic inclús quan este compartia escenari amb ella... i ara confirma amb Perfect que, amb només vint-i-tres anys, és una de les grans actrius de l'escena valenciana.

Amb l'estrena de Perfect, la Casa de Cultura demostra que el seu interés pel teatre en general i valencià en particular no és producte d'una moda passatgera: en la seua programació hi ha una aposta continuada per recolzar els valors autòctons i això és una cosa de què el públic de Puçol pot sentir-se orgullós.

25 Gener 2005
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres