'Contrasts': mar a fora, terra endins

'Contrasts': mar a fora, terra endins

En dir que Puçol es troba a la vora del mar no descobrim res de nou. Si afegim que per arribar al seu Institut públic ens cal desplaçar-nos terra endins tampoc. Caldrà doncs continuar explicant que anem a contar la presencia fílmica de l'Institut en altres llocs prou més allunyats de la mar, fora d'ella. Caldrà contar doncs que ens referim a les activitats del Club d'Humanitats de l'Institut que hem desenvolupat més enllà del nostre entorn, del municipi. Mar a fora, terra endins. 

Bé, contar, el que es diu contar, no anem a contar, però sí que podem descriure emocions, sentiments i vivències que hem experimentat en difondre Contrasts en altres cercles, amb altres profes, en altre ambient. Podem avançar que hem tingut una acollida excel·lent en Cinema Jove, en els Cursos de Formació Permanent del Professorat de l'estiu i també entre el jove professorat universitari d'Història acabat de llicenciar. Tots ells (i elles) han vist el nostre treball, han conegut alguna cosa més del que es fa a l'escola pública de Puçol i, en algun cas, han manifestat la seua enveja davant l'actitud de col·laboració total que ens ha prestat (i continua prestant-nos) l'Ajuntament de Puçol.

Com ho haveu fet?, com haveu aconseguit que l'Ajuntament es prestés a participar? Doncs treballant, presentant un projecte engrescador i perquè comptem (no és el mateix que contar... ja ho avisàvem abans) amb uns magnífics professionals de la imatge i amb uns excel·lents amateurs de la interpretació. Sí, molt bé, però, com aconseguiu les hores?, quan haveu rodat si no hi ha temps entre classes per fer-lo?, com haveu aconseguit que l'alumnat accedisca a 'entrar en el joc', ells que tenen tantes hores de classe i tants exàmens en segon de Batxiller? Fàcil, si resulta que ja ho has dit tu: perquè és un joc, perquè aquesta resulta una activitat creativa on es trenca la monotonia, la rutina acadèmica de les classes. Si bé ho penses, tot resulta rodó, l'Ajuntament potencia el seu poble, els alumnes tenen experiències que difícilment oblidaran i tots nosaltres ens veiem recompensats en veure que 'açò marxa'. Paga la pena, perquè si no existira una cosa semblant a Contrasts, caldria crear-la. O no?

La veritat és que no ens recordem si van ser aquestes les frases exactes que, més o menys, vàrem desgranar en els fòrums que hem esmentat, però, si no van ser estes, segur que serien altres molt paregudes. Recordeu, havíem avisat que us anàvem a contar una història... malgrat que també hem avisat que açò no era un conte perquè una història vol ser veritable i un conte sol ser inventat. Va, vinga, tallem, perquè aquest rotllo del conte i el compte -o era el comte?, ja, ja parlarem del comte- no va enlloc. Decididament açò és una història perquè no és mentida, perquè va passar. 

A la feina. El que importa és que vam rebre, fins i tot, aplaudiments quan presentarem el treball dels nostres alumnes a altres professors. En certa manera, sols en certa manera perquè tot havíem treballat de valent per aconseguir-lo, era com si la fada padrina (la bona, no la de Shrek-2) ens haguera tocat amb la vareta màgica i hagués fet realitat un somni; ai, per això dèiem que açò no era un conte, perquè en la vida real tot funciona d'altra manera i aquí ens ha tocat 'currar'. Sí, no hi ha dubte que, si vol tenir resultats cal posar treball, raó per la qual sense la participació desinteressada dels alumnes de l'Institut, sense les nits en vela dels 'artífexs' de l'Ajuntament (Sento Pascual i Sabín), difícilment hauríem progressat molt. Com anem a parlar doncs d'un somni cal no dormir per tal d'arribar a bon port.

Conta-la altra vegada, Sam... o era toca-la una altra vegada. No discutim, no discutim per això: play it again, Sam i ja ens està bé, no importa que siga un compte, un conte o un recompte. El que compta és que volem continuar, enguany amb més força que mai, amb quatre episodis i amb major qualitat, amb més alumnes implicats i amb més protagonisme de l'alumnat no sols en el procés de creació i representació sinó també en el maneig de càmera i en el muntatge, en la divisió de feines tècniques i, com sempre, amb històries interessants creades pels joves i interpretades per xics

03 Febrer 2005
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres