David A. Segundo: 'quan la sents en una sala de cine, la música és una altra cosa'

David A. Segundo: 'quan la sents en una sala de cine, la música és una altra cosa'

David A. Segundo és un jove compositor i productor musical de Puçol que l'any passat va debutar en el camp de les bandes sonores component la música incidental per als episodis 1, 2 i 3 de la sèrie de televisió Contrasts, coproducció entre l'Ajuntament de Puçol i l'Institut d'Ensenyança Secundària destinada a sensibilitzar sobre el problema de la violència de gènere.

Amb l'experiència adquirida, enguany s'ha plantejat el seu treball d'una forma més ambiciosa i meticulosa. Inclús ha compost molts temes abans del rodatge dels episodis 7, 8 i 9, per als quals treballa des de Nadal.

******

-Ja està finalitzada la banda sonora?

-El que hem fet enguany és treballar amb més temps. El passat any la música es va compondre al febrer i sense a penes conéixer les històries, ja que s'escrivia i es rodava al mateix temps, perquè els tres episodis s'estrenaven la primera setmana de març en el cine de la Casa de Cultura. Enguany, Sabín i Sento (els productors de la sèrie) em van parlar del contingut de cada episodi al desembre i em van donar algunes orientacions de per on podia anar l'estil musical de cada un d'ells. A partir d'ací, durant nadal i gener, he compost una selecció de temes musicals que ells ja tenen, pel que inclús algunes escenes podran adaptar-se durant el rodatge a la música preexistent.

-Ha sigut difícil el treball?

-Més difícil va ser l'any passat, per ser novell i per la falta de temps. El repte enguany és ajustar la banda sonora al que necessita realment cada un dels episodis. Però no ha suposat cap problema compondre, perquè és una cosa que m'agrada i ja he treballat en altres projectes abans.

-És gratificant compondre bandes sonores?

-Molt. La meua experiència l'any passat va ser molt bona, perquè dóna un altre caràcter a la música quan la veus en una pantalla gran i comproves que el públic l'accepta i l'assimila.

-Però a vegades la música no sona igual com l'havies compost.

-Això sí, has d'assumir que la teua música és un element més de la banda sonora, en la que també se senten diàlegs, efectes de so, sorolls... Inclús alguns temes estan fragmentats i no sonen complets, com tu els has compost, però és part del funcionament del cine. De totes maneres, compensa el fet d'escoltar-la en un cine, rodejat d'un bon muntó d'espectadors.

-Tant canvia a l'escoltar-la en una sala gran?

-Per descomptat, no és la mateixa música, o almenys no la sent igual. Quan treballes estàs només, en casa, repetint proves una vegada i una altra. No és que siga monòton, però és un treball que ja estàs acostumat a realitzar. Però quan estàs en un cine, s'apaguen les llums i comencen a sonar les teues melodies... això és una altra cosa. L'emoció amb què es viu tot és totalment distinta. Llavors l'única cosa que desitges és que el públic gaudi i la pel·lícula funcione, perquè això significa que també la música està funcionant.

-Tota la música que utilitzarà la sèrie és original teua?

-Bueno, la sintonia de capçalera és la mateixa que es va començar a utilitzar fa dos anys i, com ja forma part de la sèrie, es mantindrà en els nous episodis. Però tot el que s'ha compost per als tres episodis d'enguany és original meu, encara que en algun cas basat en temes preexi

16 Febrer 2005
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres