L'Oficina del Consumidor, un servei gratuït per a defendre els drets dels consumidors

L'Oficina del Consumidor, un servei gratuït per a defendre els drets dels consumidors

Eva Sancho és la responsable de l'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC), un servei que es presta des de la Mancomunitat de l'Horta Nord i que a Puçol té com a horari d'assistència directa al públic els dimecres, d'11 a 15 hores. En la següent entrevista explica quins són els temes sobre els quals més reclamacions existixen en l'actualitat i els mecanismes existents hui en dia per a protegir els drets dels consumidors.

*****

-Què és l'OMIC?

- És un servei mancomunat per a atendre consultes i reclamacions sobre temes de consum, a més de facilitar informació sobre altres organismes públics a què poden acudir per a realitzar consultes de qualsevol tipus.

-De qualsevol tipus significa que no sols informeu sobre consum?

-Només informem i tramitem reclamacions i/o denúncies sobre temes de consum, però la veritat és que també acudixen moltes persones a l'OMIC que, un poc desorientades, preguntes sobre molts altres temes com per exemple, com tramitar un divorci, com interposar una demanda davant de la jurisdicció ordinària per a sol·licitar la indemnització de danys morals, com reclamar a un veí morós.....

-Té molta acceptació el servei?

-Puçol és una població molt gran i que coneix el servei d'OMIC des de fa molts anys, per això dedicar una única matí a la setmana (els dimecres, d'11 a 15 hores) potser serà insuficient. De fet, cada dimecres és normal veure cues de quinze o vint persones esperant per a ser ateses.

-No hi ha una altra forma de tramitar una queixa o realitzar una consulta?

-El servei es presta des de la Mancomunitat de l'Horta Nord a nou municipis tots ells molt units geogràficament, és per això, que no rar que a vegades acudisquen els usuaris a un altre municipi si no poden esperar-se al següent dimecres per a ser atesos a Puçol. També oferim la possibilitat d'iniciar el tràmit de les reclamacions, queixes o denúncies via e-mail: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o ser atesos via telefònica en el telèfon 961 444 400.

-Quin és el tema més polèmic?

-En l'últim any el tema ''estrella'' són les telecomunicacions. Contínuament atenem reclamacions de veïns que tenen seriosos problemes perquè la seua operadora telefònica li de baixa els serveis contractats, li exigisquen cobraments indeguts en concepte de penalitzacions per donar-se de baixa amb anterioritat a un període mínim de permanència que el consumidor moltes vegades desconeix, errors de facturació, negativa a subministrar del servei universal de telefonia fixa, mal funcionament del terminal, ofertes que no es corresponen amb el servei real obtingut...

-Dona, com es va a negar una operadora a subministrar el servei telefònic.

-En este cas, la normativa vigent obliga a l'empresa Telefónica (que és l'operador designat per a prestar el servei universal (que inclou comunicacions telefòniques, per fax i accés a Internet de forma funcional), esta obligació no se li exigix a cap altre operador) a garantir el dret e tot ciutadà a tindre una línia telefònica fixa.

-I Telefónica no presta este servei?

-No és rar rebre consultes de propietaris de vivendes de nova construcció que té seriosos problemes per a accedir a este servei als quals se'ls ''informa'' que el problema ve perquè l'

12 Novembre 2005
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres