El filòsof Jesús Conill debat sobre ètica i economia en el col.legi Caxton College

El catedràtic de filosofia moral de la Universitat de València i cofundador d'ÉTNOR (ètica dels negocis i de les organitzacions), Jesús Conill, va clausurar la campanya de Valors Humans que es va celebrar en el col·legi britànic Caxton College, a Puçol. Després de la seua xarrada, centrada en la relació entre l'ètica i l'economia, es va celebrar un col·loqui on l'alumnat va poder plantejar qüestions respecte d'això.

«Els valors ens ajuden a viure millor», va assegurar el professor Jesús Conill davant d'un nombrós grup d'alumnes preuniversitaris sensibilitzats amb la importància d'integrar en les seues vides valors com el respecte, l'ètica, la tolerància i la justícia, entre altres. «A través dels valors humans interpretem i jerarquitzem les nostres vides ja que a diari tenim judicis de valor sobre tot allò que ens rodeja. Contínuament diem allò que ens pareix bé o mal, just o injust… Si ens n’adonem, la nostra vida està feta de valoracions», va afirmar el docent.

La xarrada, seguida d'un col·loqui on els alumnes van poder expressar els seus dubtes, es va centrar principalment en la relació de l'ètica amb l'economia. En aqueix sentit, el filòsof valencià els va explicar la diferència que existix entre valor i preu per a comentar que «la dignitat és l'únic valor a què no se li pot posar preu. Afortunadament, no tot pot comercialitzar-se».

El professor va explicar als estudiants que l'ètica prové de la paraula grega ethos, per la qual cosa este valor –o vigor, com ho va denominar Conill– no s'ha d'entendre com un complement o una etiqueta en la vida sinó «com un mode de vida o com una forma de ser», va afirmar el cofundador d'ÉTNOR; qui, des de fa quasi trenta anys, treballa en aquestes qüestions per a conscienciar a la societat civil i organitzacions.

«La maximització del benefici no ha de ser el paradigma de l'economia», ja que aquest model, que persegueix la riquesa sense miraments, no desenvolupa una consciència ètica, va explicar. «Amb el temps, els stakeholders (clients, proveïdors, accionistes, treballadors…) penalitzen a aquelles empreses que no desenvolupen una actitud ètica i socialment responsable».

Conill, després de respondre a les preguntes que van sorgir entre el jovençà públic, va acabar la seua intervenció apel·lant al lema del centre educatiu i expressant que l'aprofitaren com a inspiració per a viure amb honestedat.

Informa i fotos: Caxton College

29 Desembre 2017
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres