Movember: un bigot que salva vides

La Fundació Movember té presència en més de vint-i-un països, cinc milions de persones participant i quatre-cents seixanta-cinc milions d'euros recaptats des del seu origen en 2003. Un moviment solidari l'eslògan del qual és “Divertix-te fent el bé” i que l'any passat va recaptar a Espanya 240.000 euros per a lluitar contra el càncer de pròstata i de testicles.

En 2003 dos amics australians van involucrar a 30 persones. No van recaptar ni un euro. En 2004 van participar 480 persones i van aconseguir 30.000 euros. En 2006 va arribar a Nova Zelanda i en 2007 a Estats Units, Regne Unit, Canadà i Espanya. En 2012 va arribar a Hong Kong i Singapur… Hui en dia actua en 21 països. En 2014, 11.717 hòmens i dones van participar a Espanya. Van recaptar més de 240.000 euros.

El que va començar fa un poc més d'una dècada en Melbourne, com un joc divertit entre dos amics, s'ha convertit en un dels moviments solidaris mundials més puixants del moment. La cara amable de les accions solidàries d'esta organització no li resta transcendència a la serietat del seu objectiu principal que se centra en la recaptació de fons per a cobrir malalties masculines. “Divertix-te fent el bé”, resen els eslògans de l'actual campanya de Movember.

Per a aconseguireste fi, cada mes de novembre, els representants d'esta xarxa solidària fan una crida a tots els hòmens perquè es deixen créixer el bigot durant trenta dies. Tot comença l'1 de novembre, amb una foto de cada participant ben afaitat perquè el bigot solidari comence a créixer igual que la seua finalitat recaptadora. Durant este temps, cada un assumix el compromís de generar conversacions amb la seua comunitat per a promoure donatius a propòsit del seu bigot. Esta tendència anglosaxona té una regla d'or: cada membre mantindrà sempre una postura respectuosa i es comportarà com un verdader gentleman.

Caxton College se suma a esta marea solidària amb un equip de set membres (format per professors, personal no docent i exalumnes) que s'han marcat l'objectiu de formar part del Club Platinum de Movember. Els fons que recapten es destinaran, principalment, a programes d'ajudes que engloben a més de cent centres internacionals d'investigació contra el càncer masculí de pròstata i testicular. Així mateix, Movember està molt sensibilitzat amb les noves malalties mentals i problemes de salut relacionats per la inactivitat física masculina.

Els recursos que ha aconseguit esta organització durant la seua curta vida han permés finançar més de huit-cents cinquanta programes mèdics en vint-i-un països. Particularment, l'any passat a Espanya quasi dotze mil hòmens i dones van participar d'esta festa solidària obtenint fons de més de 240.000 euros.

A pesar de la seua masculinitat, esta aventura humanitària també té un buit important per a les dones, els que poden involucrar-se aconseguint fons recolzant a les seues parelles, companys o amics, organitzant esdeveniments socials o fent-se fotos simpàtiques en què el bigot, en esta ocasió postís, tinga el seu protagonisme. Una manera dinàmica de recolzar una vida llarga i sana per a l'home, a més de crear un bon ambient social i recolzar una causa benèfica. “Com a educadors, una de les principals tasques que hem d'escometre diàriament és la de refermar el principi de solidaritat en la nostra comunitat educativa”, assegura Amparo Gil, directora de Caxton College.

Per als més presumits, Movember compta amb un manual de bigots per a saber si el seu perfil s'acosta més al d'Albert Einstein, Salvador Dalí o Tom Selleck. En Caxton College el primer a apuntar-se a este canvi de look ha sigut el lleó del seu logotip, qui, durant este mes de novembre, lluirà un extraordinari bigot estil Sherlock Holmes.

Informa: Marta Gómez | Fotos: Caxton College

05 Novembre 2015
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres