El Grup de Senderisme Puçol comença la temporada sense privar-se de res

Comencem temporada amb alguna sorpresa inicial, ja que el punt de trobada en esta ocasió es va modificar per a esta primera ruta, perquè el desplaçament fins l'eixida de la senda ho vam realitzar amb tren, és a dir, a les 07.30 reunió en l'estació de Renfe de Puçol i la nostra destinació era Sagunt, però prèviament calia retirar els bitllets ja que al tractar-se de Grup, teníem una bonificació.

El comboi ferroviari ens trasllat fins a la població veïna en poc més de 5 minuts i, després de la foto de rigor, vam emprendre el nostre recorregut cap al punt d'eixida del SL CV-108, la ruta de la Calderona, que té el seu inici en el cementeri als peus del castell.

De nou foto de rigor i comencem a caminar cap al nostre primer objectiu, l'Alt de la Pedrera de calcària, on una cabra ens donava la benvinguda damunt dels cingles de l'antiga pedrera.

Després de la curta però exigent pujada, ens encarem cap a la nostra següent fita, el Pla d’en bou, des d'on ix una senda que ens remunta fins al coll de Gausa.

Al ser l'hora d'esmorzar es va realitzar la parada tècnica necessària per a reposar energies, ja que la senda ens conduïa fins a la trobada de l'enllaç amb el GR- 10, en la cima de Penyes de Guaita.

Després de l'enllaç i contemplar les vistes, ens encaminem pel GR, fins a l'àrea recreativa de Sant Esperit, on el nostre cronograma ens indica una pertinent parada per a l'avituallament. La senda serpentegen-te ens dirigia cap a la parada tècnica, però també ens encaminava cap a la tempestat…

Després d'una “xopada” refrescant, trobem refugi en el convent, on vam donar complitcompte de les viandes que portàvem en les nostres motxilles; això sí, adornat amb alguna cosa calent en el bar annex a l'hostatgeria.

Després del reconstituent, vam emprendre el camí de tornada cap a Puçol, passant per la urbanització monestirs i reprenent el GR-10 en la urbanització Alfinach per a, després d'un curt trajecte, aparéixer en la zona de la Prefectura de Policia Local i a continuació l'arribada al nostre punt de trobada matinal.

Això sí, acompanyats d'una pertinaç pluja…

Ens veiem en la pròxima eixida: Famorca

+ Info: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.