Línia Verda: els veïns ja poden usar el mòbil per a comunicar problemes mediambientals a l'ajuntament

La Mancomunitat de l'Horta Nord ha presentat el dijous 27 de febrer el seu projecte Línia Verda, una aplicació per a mòbils i una pàgina web a través de les quals els veïns dels deu pobles que participen en el projecte poden comunicar incidències directament als tècnics municipals i als encarregats de cada àrea municipal, per a ser ateses en menys de 24 hores.

Durant este mes de febrer, la Mancomunitat de l'Horta Nord està posant en funcionament el servici Línia Verda en els municipis d'Albalat dels Sorells, Albuixech, El Puig, Emperador, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol i Rafelbunyol. D'esta manera pretén crear un canal de comunicació directe en temes  mediambientals amb els ciutadans i empreses d'estos deu municipis. 

Per a accedir al servici Línia Verda Puçol basta de connectar-se a la web (www.lineaverdapucol.com) i ja es pot accedir a l'àmplia informació sobre normes, consells per a la llar, ajudes, legislació, campanyes… Si a més desitja rebre notificacions i enviar incidències, ha de registrar-se amb un correu electrònic, sense necessitat altres dades.

Una vegada registrat, l'usuari podrà plantejar qualsevol consulta a nivell mediambiental. Un equip d'experts en la matèria, donarà resposta en un termini màxim de 24 hores. A més, també podrà informar de l'ajuntament qualsevol incidència que detecte en l'equipament urbà del municipi i la seua petició arribarà directament al tècnic de cada àrea: aigua, mobiliari urbà, parcs, arreplega de fems...

A més de la pàgina web, perquè Línia Verda siga més fàcil d'utilitzar per als veïns, s'ha creat una aplicació per a mòbils que es pot descarregar gratuïtament des de Play Store o APP Store en funció de la tecnologia emprada en el seu dispositiu mòbil (Android/iOS).

El funcionament de l'aplicació gratuïta és molt senzill”, explica el regidor de medi ambient Salvador Àvila. “La pantalla inicial permet triar entre fer una consulta o comunicar una incidència. En el cas de voler enviar una incidència, es fa la foto, se selecciona la categoria; per geolocalització, l'aplicació s'encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en què s'ubica la mateixa, s'acompanya d'un text i s'envia”.

Una vegada enviada, el responsable nomenat per l'ajuntament rep la notificació directament en el seu correu. A partir d'este moment, s'inicien els tràmits per a donar solució a la mateixa. Una vegada resolta, el veí rep una notificació en el seu mòbil o en el compte de correu electrònic des de la que va plantejar el problema.

A més, en la web de Línia Verda pots trobar una àmplia informació sobre legislació mediambiental, sistemes de gestió, residus, reciclatge, contaminació acústica… També servix com a base de consulta sobre tràmits administratius, ajudes i subvencions, matèries disponibles tant per a empreses com per a particulars.

La presentació del projecte s'ha realitzat durant el matí del dijous 27 de febrer en la seu de la Mancomunitat l'Horta Nord, en La Pobla de Farnals. Per part de l'Ajuntament de Puçol han assistit l'alcaldessa Merche Sanchis, el regidor de medi ambient Salvador Àvila, el tècnic mediambiental Alejandro Montesinos i Chimo Galcerá en qualitat de vicepresident de la Mancomunitat.

Cal destacar que cada incidència que envien els veïns arriba de forma anònima als tècnics i al seu torn les respostes també són anònimes, ja que el sistema crea un número d'incidència en l'empresa que ho gestiona i és eixe número l'única cosa visible per ambdós parts”, explica Merche Sanchis. “I si un veí preferix utilitzar el telèfon per a consultar qualsevol qüestió mediambiental, utilitzant el que apareix en la web de Línia Verda la telefonada també serà gratuïta. Rapidesa, comoditat i tot això gratuïtament”.

Això sí, per a casos d'emergències cal telefonar als canals habituals (Policia Local, Guàrdia Civil, Bombers o, més senzillament, el 112), que respondran de forma immediata. Este servici s'orienta cap a problemes mediambientals que es puguen atendre en un termini de 24 hores.

Des del 27 de febrer els veïns de Puçol tenen un nou canal per a comunicar aquells problemes de caràcter mediambiental que troben en el seu poble. Línia Verda, una ferramenta per a aconseguir un poble millor entre tots.

Informa i fotos: Sabín

info fotos face 

193-presentacion-linea-verde-5

01 Març 2014
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres