Amb la Seu Electrònica realitzar gestions amb el teu ajuntament és més còmode i més fàcil

L'Ajuntament de Puçol aposta per la innovació i modernització de la seua administració, prenent el veí com a eix central per mitjà de dos grans projectes: la prestació de servicis a través de la Seu Electrònica i de reducció de càrregues administratives, a fi de millorar la qualitat i eficiència dels servicis públics, la qual cosa permet que els veïns puguen realitzar les seues gestions des de casa i sense haver de presentar documents a què ja té accés l'administració local.

Per a la prestació d'estos servicis electrònics, s'ha obert un nou canal de comunicació amb el ciutadà (encara que no s'elimina la possibilitat de realitzar les gestions de forma presencial). Parlem del canal telemàtic, que té la seua porta d'entrada en la Seu Electrònica, des de la qual es podrà accedir a tots els servicis que oferix l'Ajuntament de Puçol des de qualsevol connexió a Internet i a qualsevol hora.

Els servicis que l'ajuntament presta actualment a través de la Seu Electrònica són:

Oficina Virtual: És la primera fase que es va posar en marxa, fa ja uns anys. En ella trobem el catàleg de tràmits, on podem consultar tota la informació necessària per a iniciar-los, conéixer el termini de resolució... i un model d'instància per a la seua tramitació presencial o iniciar la seua tramitació electrònica si el ciutadà disposa d'un certificat digital.

Inscripcions a cursos i activitats: Després del període d'adaptació amb cursos de joventut i les escoles de nadal i Pasqua, es va a potenciar este servici amb tot tipus projectes que necessiten una inscripció prèvia. Este component ha sigut utilitzat ja per més de 400 persones que han evitat haver de desplaçar-se a l'ajuntament per a inscriure's en distintes activitats.

Autoliquidacions: Des de la seua implantació, s'han generat des d'Internet més de 2.400 autoliquidacions amb les que s'han recaptat més de 61.000 euros. Suposa un pas més en la facilitat i agilitat de les tramitacions.

Carpeta ciutadana: És l'apartat on el ciutadà, entrant amb el seu certificat digital, pot veure tota la relació electrònica que té amb l'ajuntament, des dels procediments que ha iniciat electrònicament amb el seu estat, documentació..., fins als cursos o activitats en què s'ha inscrit. A este component se li aniran afegint funcionalitats com l'accés a les dades tributàries.

Tauler d'anuncis electrònic: Des del passat dia 1 de febrer, s'ha posat en marxa este component i s'ha suprimit la publicació en el tauler presencial, el que estalvia temps i recursos en la seua gestió. Actualment hi ha prop de 90 anuncis ja publicats amb este medi.

Certificat d'empadronament: Si el ciutadà disposa de certificat digital, es pot traure automàticament un certificat d'empadronament que pot imprimir-se a l'instant.

Però estos servicis són només el principi. La Seu Electrònica continua creixent i ja hi ha projectes amb data per a la seua posada en marxa: “El pròxim servici que es va a implantar, en principi abans de l'estiu, és la incorporació en la carpeta ciutadana de totes les dades tributàries, és a dir, on el ciutadà podrà veure tots els rebuts que té de l'ajuntament i saber si els té pagats, domiciliats, el seu import, traure un duplicat”, afig Diego Bahílo, responsable municipal d'informàtica.

Un altre dels components previstos esta primavera és la cita prèvia, semblant a què fem amb el metge, on es podrà sol·licitar cita amb els diferents tècnics i polítics de l'ajuntament. Finalment, està previst que entre en funcionament la passarel·la de pagament per a poder pagar estos rebuts, autoliquidacions... amb qualsevol tipus de targeta des de la nostra casa.

Respecte a la reducció de càrregues administratives, suposa un gran estalvi de temps per als ciutadans i empreses perquè es reduïxen els tràmits i documents que han de presentar”, explica Paz Carceller, regidora responsable de la modernització administrativa. “Un clar exemple d'açò és l'eliminació de documents que ha d'aportar el ciutadà i que pertanguen a una altra administració pública, ja que en este cas, només hauran d'autoritzar a l'ajuntament perquè sol·licite eixa documentació a l'altra administració”.

La Seu Electrònica i la reducció de càrregues administratives són dos dels projectes en què treballa l'ajuntament per a convertir-se en una administració més àgil i eficient, en definitiva, de més qualitat.

Informa i fotos: Sabín | Disseny banner: Sento Pascual

sede electronica 1

26 Febrer 2014
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres