Verge al Peu de la Creu crema dos falles amb un denominador comú: el respecte i la tolerància a altres races

Verge al Peu de la Creu crema dos falles amb un denominador comú: el respecte i la tolerància a altres races

 

Falles del centre Verge al Peu de la Creu.

El centre Verge al Peu de la Creu és l'únic que crea dos falles en la població, encara que tot té una lògica: també és l'únic que combina alumnes d'infantil i primària (que s'ocupen d'una de les falles) i alumnes de secundària (que construïxen la falla major).

Com totes les activitats que se n'ixen del calendari estrictament escolar, les falles són coordinades per les dos caps d'estudis, Monserrat Palop en secundària i Mª Ángeles Matamala en infantil i primària. Precisament és Mª Ángeles, a qui tots coneixen com Nines, qui descobrix el tema comú d'ambdós falles enguany: ‘estan dedicades a la intercultura, al respecte i tolerància cap a les distintes cultures. És la nostra forma de dir sí a la pau i no a la guerra’.

Per a expressar este desig, els 150 alumnes de primària i 75 d'infantil han treballat només el costat positiu, arreplegant en la seua falla aquells aspectes per què hem de ser tolerants amb altres races i altres cultures. En canvi, els 120 alumnes de secundària no s'han limitat a mostrar el costat positiu, sinó que també han inclòs signes de racisme i moviments radicals (una esvàstica nazi presidia el ‘costat fosc’ de la falla), detalls tots ells que quedaven fora de la barca que, qual arca de Noé, arreplegava aquells aspectes humans que valia la pena salvar i deixava fora altres com la intolerància i la falta de respecte.

‘Els alumnes dels mòduls són els únics que no participen directament en la creació de falles’ –seguix aclarint Nines‘encara que ells s'ocupen de fer la xocolatà, en col·laboració amb l'APA, que es repartix a tots els presents després de la cremà de les dos falles’.

Tot això en un ambient de tolerància i col·laboració, com no podia ser d'una altra manera, entre pares, alumnes més xicotets, alumnes majors, professors... i la xaranga de secundària, que no va parar d'animar durant tota la jornada.

24 Març 2003
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres