Una Escola d'estiu diferent en què els alumnes disfruten de massatges, estimulació física, piscina…

Una Escola d'estiu diferent en què els alumnes disfruten de massatges, estimulació física, piscina…

En els dos últims estius, durant el mes de juliol s'ha organitzat l'Escola d'estiu per a discapacitats en el Poliesportiu Municipal, fruit de la col·laboració de l'ajuntament, l'associació de discapacitats, voluntaris i becaris, tots aportant el seu esforç per a afavorir la integració social de xics i jóvens amb discapacitat, alhora que els seus pares poden tindre un respir per a atendre el seu quefer diari.

Fins al 2011, l'Ajuntament de Puçol i ADIS (Associació de Discapacitats de Puçol) organitzaven conjuntament una Escola d'estiu en què l'activitat dels alumnes es desenrotllava al llarg del mes de juliol en la platja, amb tasques de manteniment de jardins i amb altres valors afegits, com la possibilitat dels alumnes d'aprendre a moure's amb l'autobús municipal en els seus desplaçaments.

Des de l'estiu de 2012 les activitats es van traslladar íntegrament al poliesportiu, també en el mes de juliol, dividint el matí en quatre blocs de treball.

Primer realitzen jocs, massatges i activitats d'estimulació física. A continuació l'esmorzar”, apunta la regidora de benestar social, Eloísa Rosa Martínez. “La tercera tasca matinal és la piscina, una cosa fonamental per al desenrotllament psicomotor d'estos alumnes, i, finalment, passen al tatami de pavelló cobert, on desenrotllen treballs manuals i d'estimulació”.

Un matí molt completa per a estos dotze alumnes amb discapacitat que són atesos per dos terapeutes i una monitora de Quatre Fulles, junt amb voluntaris d'ADIS, quatre estudiants del programa La Dipu te Beca i dos alumnes d'ADIS, ja veterans, que acudixen a tirar una mà, Rafa i J. C.

Tot este treball conjunt d'ADIS i l'ajuntament té un objectiu comú: que els alumnes no es paren, que s'integren en la societat i, al mateix temps, que disfruten d'activitats estiuenques mentres els seus pares poden tindre un mes de respir, ja que juliol, igual que succeïx en els col·legis, no és un mes lectiu, no hi ha programació regular i han de ser ambdós institucions els que busquen la fórmula perquè tant pares com alumnes puguen veure les seues necessitats ateses.

Estem variant els projectes que fem amb els alumnes de l'associació de discapacitats perquè no s'avorrisquen, perquè sempre troben alguna cosa nova que els motive a seguir integrant-se”, assegura Eloísa.

Balls, tallers, piscina, platja, poliesportiu… inclús la presència en la fira comercial són algunes de les propostes desenrotllades en els últims anys. Activitats formatives que han anat acompanyades de la inserció laboral d'alguns dels alumnes a través de convenis de col·laboració.

Però per a portar-les avant hi ha un element que no pot fallar: “els pares han d'implicar-se més en la formació dels seus fills, han d'apostar per este tipus d'activitats que permet als alumnes de l'associació sentir-se integrats en la nostra societat… i no tots els pares estan fent este esforç imprescindible perquè nosaltres continuem treballant en projectes que permeten la seua integració no sols social, sinó també laboral”, finalitza la regidora.

Informa: Sabín
Fotos: Victoria Sanchis

mas-fotos_facebook

696-escola-discapacitados-3

22 Juliol 2013
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres