Professors d'escoles internacionals reben formació sobre el model Reading Workshop en American School of València

Professors d'escoles internacionals reben formació sobre el model Reading Workshop en American School of València

American School of València ha acollit l'edició de 2013 del MAIS Summer Institute, un taller formatiu dirigit a professors d'escoles internacionals existents en l'àrea mediterrània. Noranta-sis professionals de països com Espanya, França, Itàlia, Suïssa, El Marroc o Sud-àfrica han treballat durant tres dies en la implantació del model Reading Workshop, un entorn docent que millora les competències de lectura i comprensió en xiquets de Prescolar i Educació Primària.

“El principal objectiu del curs ha sigut formar els nostres professors en la implantació de Reading Workshop, tallers de lectura en què l'alumne aprén a llegir i a comprendre el que es llig”,explica Julie Yankowitz, professora d'American School of València i coordinadora de les conferències. Per a esta edició ASV va invitar a Ginny Lockwood i Enid Martínez, professores de la Universitat de Colòmbia (Nova York), que han presentat els docents l'ús de ferramentes com la lectura conjunta, les mini-lecciones, el treball en xicotet grup o la biblioteca de l'aula.

 De fet, la biblioteca d'aula és la base per a una major implicació dels alumnes, afirma Enid Martínez: “Hem aprés amb la investigació que quan els xiquets poden triar se senten més implicats i són capaços d'enfrontar-se a distints tipus de gèneres”. A més la selecció de llibres adequats a la seua edat “els permet connectar emocionalment i intel·lectualment amb la lectura i aconseguir un nivell de fluïdesa i precisió adequat”explica Ginny Lockwood.

No obstant, el principal objectiu del model Reading Workshop és la comprensió. “El més important de la lectura és comprendre el que estàs llegint”, destaca Enid Martínez, “i açò és especialment crític quan els alumnes aconseguixen cursos més alts i s'enfronten a llibres més llargs”. El model també permet atendre la diversitat:“Encara que hi haja diferències socioeconòmiques, de llengua materna o context familiar, el model oferix als professors ferramentes per a atendre les necessitats de tots els alumnes mantenint davall un mateix estàndard curricular o acadèmic”, aclarix Ginny Lockwood.

Les escoles internacionals europees utilitzen l'anglés com a llengua curricular encara que generalment esta no és la llengua materna dels alumnes. Un model Reading Workshop pot reforçar l'aprenentatge d'este idioma assentant les bases perquè els estudiants siguen bilingües a l'acabar els seus estudis.

Entre els professors, les sessions de treball han facilitat l'intercanvi d'experiències. “Ensenyar pot ser a vegades un treball solitari quan tornes a l'aula però si pots parlar amb altres sobre el que veus en els xiquets, açò és de gran ajuda en la nostra activitat docent”, explica Enid Martinez.

Informació e imatges. Carlos Minuesa ( Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. )

705-Reading-Workshop-American-School-5

19 Juliol 2013
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres