Educació tradicional enfront de democràtica, la Setmana de la Dona debat el paper de la dona en l'educació

Educació tradicional enfront de democràtica, la Setmana de la Dona debat el paper de la dona en l'educació

El dilluns 4 de març la Setmana de la Dona centrava les seues activitats en l'educació: al matí, van treballar les alumnes de cicles formatius de l'institut; a la vesprada, la protagonista va ser l'escola d'adults. La sessió matinal va comptar amb dramatitzacions i debat entre les futures professores d'infantil i les actuals mamàs de la població. Una experiència completa.

Les alumnes del cicle formatiu d'Educació Infantil de l'Institut d'Educació Secundària de Puçol se sumen un any més a la Setmana de la Dona amb un treball de les 50 alumnes de 2n curs: dramatitzacions per a il·lustrar la família i l'educació tradicionals, enfront de plantejaments més democràtics.

El taller, celebrat el dilluns 4 de març al matí, ha tingut dos parts: en la primera, les dramatitzacions realitzades en el saló d'actes; després, les alumnes i les participants en el Programa de la Dona han realitzat un debat sobre les distintes propostes.

A destacar que les protagonistes de l'experiència, titulada El paper de la dona en l'educació, han sigut les alumnes i les dones d'una forma activa: per primera vegada han interpretat tots els rols, mai millor dit, intentant mostrar els avantatges i inconvenients de cada tipus d'educació.

Carmen Contreras i Carmen Palací han sigut les dos professores encarregades de coordinar l'experiència en l'institut: “Hem treballat temes que ens interessen, com el rol de la família en l'educació o els distints tipus de formació, enfrontant l'escola tradicional a una més moderna”, assenyalen les professores del cicle formatiu. “La idea ens la van proposar des de benestar social i nosaltres ens hem encarregat d'organitzar una activitat en què hi haja una participació directa, com és l'intercanvi entre les nostres alumnes i les dones del programa que porta l'ajuntament”.

Després de les xicotetes obres il·lustratives d'una família i una educació tradicional enfront de les mateixes situacions viscudes des d'àmbits més progressistes i democràtics, les alumnes de cicles formatius s'han traslladat al gimnàs de l'institut junt amb el seu públic, entre el qual es trobava un altre grup d'alumnes, en este cas les del Programa de la Dona.

Al gimnàs han treballat, primer en xicotets grups i després totes juntes, en un ampli debat sobre els distints tipus de famílies i d'educació. És la primera vegada que es realitza una activitat amb l'institut on s'implique un nombre tan ampli d'alumnes.

Un gran treball de totes juntes, tant les alumnes com les mares el Programa de la Dona”, ha assegurat la regidora Eloísa Rosa. “Per a mi ha sigut l'any en què més han participat i més interessant ha sigut la proposta que hem realitzat junt amb l'institut per a la Setmana de la Dona”.

Informa: Sabín

fotos_noticia mas-fotos_facebook mas-fotos_facebook

233-concejal-y-profesoras

 

05 Març 2013
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres