Tres alumnes de Caxton College guanyen per segon any el concurs de pàgines web de la Universitat de València

Tres alumnes de Caxton College guanyen per segon any el concurs de pàgines web de la Universitat de València

La Universitat de València ha entregat els premis de la sexta edició de ConWeb, el concurs de disseny de pàgines web per a estudiants de centres d'ensenyança secundària de la Comunitat Valenciana. El primer premi ha sigut concedit a l'equip format pels alumnes de Caxton College Álvaro i Gonzalo López Huerta i Maxim Chubin, que van rebre el suport i ajuda del seu tutor Stephen Neville.

El concurs està organitzat per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) i s'emmarca en les accions per a acostar als estudiants de secundària a les ensenyances i activitats exercides per la Universitat de València en l'àmbit de l'Enginyeria.

Es dóna la circumstància que l'any passat Caxton College també va guanyar el primer premi d'este prestigiós concurs, amb els tres mateixos alumnes com a representants. Han participat més de 200 estudiants de tota la Comunitat Valenciana i el concurs compta amb la col·laboració de l'Associació de Professors d'Informàtica de la Comunitat Valenciana (APICV).

L'aposta de Caxton College per la tecnologia es veu recompensada amb este tipus de reconeixements als seus alumnes.

Max Chubin, l'ànima del projecte, respon a unes preguntes:

-Què suposa per a vosaltres guanyar este premi per segona vegada consecutiva?

-És tot un èxit. Créiem que el fet d'haver guanyat ja l'any passat seria un impediment, però ha sigut genial. Esperem no cansar els jutges l'any que ve!

-Què vos porta a participar en un concurs com este?

-A banda del reconeixement, la motivació per millorar. És genial ser recompensat per fer una cosa que t'agrada i, d'esta manera, et motiva a més.

-Teniu pensat dedicar-vos a la informàtica professionalment?

-La veritat és que no. Jo tenia plantejat dedicar-me al disseny gràfic, encara que estic veient opcions en el món del cine, com a director. Álvaro i Gonzalo encara no saben què estudiar; estan valorant diverses opcions, des d'enginyeries fins a dret i turisme.

-Com heu desenvolupat este projecte? En el col·legi, en casa? Compteu amb altres col·laboradors?

-El projecte es va fer per ordinador i la tecnologia en el núvol, com Dropbox. S'ha desenvolupat des de casa tot, encara que en el col·legi ens ajuntàvem per a avaluar el progrés del projecte. Hem comptat amb el suport del professor d'informàtica, Mr. Neville, a qui devem l'oportunitat de participar en este concurs.

-Per què creieu que és interessant per a un col·legi comptar amb una web com la vostra?

-La majoria de les pàgines Web per a centres educatius estan enfocades a la informació dirigida a pares i públic en general: dades sobre el centre i imatges, a banda de seccions perquè els alumnes puguen consultar les seues notes. Però la nostra Web oferix un contingut més atractiu per als alumnes, passant per una videoteca, concursos, enquestes, apunts gratuïts, notícies escrites per alumnes per a alumnes...

-Com valoreu l'aposta de Caxton College per l'educació 2.0?

-Genial. El model educatiu ha d'integrar-se amb les noves tecnologies, com no podia ser d'una altra manera en el segle XXI.

Informa: Caxton College

 

20 Juny 2012
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres