Aprofitant el pont de l'1 de maig, les Dones Tyrius realitzen una visita cultural a la Costa Brava

Del 28 d'abril a l'1 de maig, un autobús noliejat per l'associació Dones Tyrius de Puçol va recórrer bona part de la Costa Brava: des de Roses a Cadaqués, sense oblidar el Museu Dalí o Pals. Una visita cultural que va servir per a completar un mes d'abril de frenètica activitat, ja que la setmana anterior havien organitzat la Trobada de Bolilleras. Ens ho conten elles mateixes.

Vam eixir de Puçol sobre les 6 del matí del dissabte 28 d'abril, amb direcció al nord de Catalunya i vam arribar sobre el migdia al poble de Roses, on teníem l'allotjament. A la vesprada vam anar a visitar Roses, una població declarada patrimoni cultural.

Roses és una ciutat activa durant tot l'any per les seues magnífiques condicions geogràfiques. Vam visitar la Ciutadella, la cala del Pi, el port pesquer, el nucli antic i el parc Natural de Cap de Creus, i com no podia ser de cap altra manera, vam disfrutar del seu comerç i gastronomia. Per a acabar el dia vam tindre una festa en l'hotel.

El diumenge 29, vam desdejunar fort per a aguantar la marxa, perquè ens esperava un dia mogut.

Vam eixir cap a Pals, on vam agafar un tren amb guia que ens va ensenyar el recinte gòtic, el més conegut, visitat i millor conservat de la comarca, amb el seu mirador Josep Pla, la muralla, el castell, etc.

Des d'allí ens en vam anar a Peratallada, on vam coincidir amb la Fira de les Herbes. Peratallada és un poble preciós amb el seu castell, la Plaça dels Voltes, Torre de les Hores, etc.

Després ens vam anar a dinar perquè a la vesprada seguia la marxa, ens esperava la visita a l'Ampuria Brava, coneguda també com la Xicoteta Venècia, amb els seus 24 quilòmetres de canals navegables, el Llac Sant Maurici i el residencial més important d'Europa.

Dilluns mogut. Vam anar a visitar Olot, Santa Pau, Castelfollit, Besalú i Peralada.

Olot és conegut per la seua zona volcànica on es crien fesols molt xicotetes amb denominació d'origen i embotits boníssims. Besalú és un poble preciós on es conserva un conjunt monumental predominantment romàntic. A Peralada vam visitar el castell.

El dimarts, 1 de maig, vam fer un mini creuer des de Roses a Cadaqués, poble on vivia Salvador Dalí i on vam disfrutar d'un passeig pels seus carrers i vam visitar la Casa Museu de Dalí.

I així acaba el nostre viatge cultural per la Costa Brava.

Més fotos en L’Espai de Tyrius.