L'Escola matinera serà el primer servici municipal els tràmits i pagaments del qual es realitzaran per Internet

L'Escola matinera serà el primer servici municipal els tràmits i pagaments del qual es realitzaran per Internet

El dilluns 23, en l'Espai Social La Barraca es presenta un nou servici per als veïns que utilitzen l'Escola matinera per falta de temps per a portar als seus fills al col·le: ja no hauran d'invertir part d'eixe escàs temps a anar cada mes al banc a pagar els seus rebuts, des de febrer l'oficina virtual els permet realitzar la inscripció i la liquidació mensual des de la seua pròpia casa.

L'Escola matinera és un projecte impulsat per l'Àrea de Benestar Social destinat sobretot a facilitar la integració de la vida laboral i familiar. Eloísa Rosa, regidora de la dona, té clar que si la dona ha de treballar i al mateix temps cuidar de xiquets en edat escolar “ha de tindre un servici de suport que li permeta compaginar els horaris del col·legi i els del seu propi treball, i eixe suport ho presta l'ajuntament a través de l'Escola matinera”.

Parlem d'un servici municipal que va començar de forma experimental en el col·legi Bisbe Hervàs i posteriorment s'ha traslladat a la resta de col·legis públics: La Milotxa, Lluís Vives i Jaume I. En total, hui en dia són 55 famílies les que mensualment utilitzen este servici, que consistix a portar als fills al col·legi fins a dos hores abans que comencen les classes, és a dir, a partir de les 7 del matí.

Si tot funciona correctament, este nou servici per als usuaris de l'oficina virtual s'ampliarà a altres projectes municipals, com l'Escola de Pasqua, l'Escola d'estiu o l'Escola Permanent d'Adults

Cada família porta als seus fills a l'hora que més li convé entre les 7 i les 9 del matí, el que li proporciona un marge major per a acudir a temps al seu lloc de treball”, explica Eloísa. “En eixe temps, els xiquets es desdejunen junts en el col·le i realitzen activitats lúdiques i formatives, fins que arriba l'hora de classe, que són portats pels monitors a l'aula corresponent”.

La incongruència que es donava a vegades en el servici és que uns pares que pels seus complicats horaris de treball no tenien temps per a portar als seus fills al col·le, es veien no obstant en l'obligació de tindre que acudir cada mes a arreplegar la liquidació pertinent en l'ajuntament, acudir al banc a pagar la quota mensual i, posteriorment, entregar el justificant en les oficines municipals.

Per a facilitar encara més el servici a estes famílies, el dilluns 23 de gener, a les 7 vesprada, es presenta en l'Espai Social La Barraca un nou servici que ja es va provar de forma experimental el passat mes de desembre, amb les inscripcions a l'Escola de Nadal: els tècnics del departament d'informàtica de l'ajuntament han implementat unes millores en l'oficina virtual que, a partir de febrer, els permetrà descarregar el model d'autoliquidació des de qualsevol dels dos accessos a l'oficina virtual disponibles en esta web municipal (www.puçol.es) i realitzar el pagament de la forma acostumada en el seu banc o caixa, tot això sense tindre que acudir a l'ajuntament.

La prova amb un programa puntual, com era l'Escola de Nadal, ha funcionat bé, d'ací que ara ens plantegem traslladar l'experiència a uns servicis continuats, que exigixen molta més dedicació, ja que cada mes cal realitzar tràmits i efectuar pagaments”, explica el tècnic de benestar social, José Luis García Nadal. “Perquè tot el món tinga clar com funciona este nou servici, el dilluns 23, a més de la xarrada explicativa passarem després a l'aula d'informàtica de La Barraca, on podran realitzar els tràmits amb l'assessorament dels responsables del departament municipal d'informàtica, per a resoldre qualsevol dubte que sorgisca”.

Si tot funciona correctament, este nou servici per als usuaris de l'oficina virtual s'ampliarà a altres projectes municipals, com l'Escola de Pasqua, l'Escola d'estiu o l'Escola Permanent d'Adults.

Informa: Sabín

060-alcaldesa-y-eloisa_rosa-2


20 Gener 2012
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres