Tasques de jardineria, activitats d’integració i jocs en l'Escola d'Estiu d'ADIS

Tasques de jardineria, activitats d’integració i jocs en l'Escola d'Estiu d'ADIS

Els alumnes de l'escola realitzaran activitats durant tot el mes de juliol. D'una banda, els majors treballaran en la platja amb labors de jardineria. D'una altra, els més menuts participaran en jocs adaptats en el poliesportiu. Cada dia acaben la jornada junts en la piscina municipal i amb tallers en l'Espai Social Martínez Coll.

El dimecres 6 de juliol ha tingut lloc la presentació de l'Escola d'Estiu per a discapacitats que durarà tot el mes de juliol en la platja de Puçol. Enguany l'escola està formada majorment per alumnes d'ADIS (Associació de Discapacitats de Puçol) però també del PQPI (Programa de Qualificació Professional Inicial) de jardineria. Els alumnes sempre estan acompanyats per monitors professionals i se separen en dos grups, els majors en la platja i els xicotets i amb mobilitat reduïda en el poliesportiu.

D'una banda, els majors s'encarreguen de realitzar tasques de jardineria senzilles per a mantindre la platja en bon estat, com ara arreplegar plàstics i papers, arreglar les pedres d'algunes rotondes i els jardins plantant plantes o retallant tanques. La duració de les tasques és de dos hores, de 8 a 10 del matí. A l'acabar, arrepleguen les ferramentes i les guarden en l'Espai Voramar, recentment inaugurat, esmorzen en la platja i un autobús els passa a buscar per a portar-los a la piscina municipal on poden refrescar-se durant un estona.

Posteriorment es dirigixen a l'Espai Social Martínez Coll per a realitzar tallers d'higiene o cultura general on aprenen anglés en un nivell bàsic. Com comenta Sara García, becària en pràctiques de benestar social, se'ls ajuda a “adquirir un hàbit d'escriptura per mitjà de la creació de poemes adaptats als seus interessos com per exemple, cançons de rap”.

També treballen temes emocionals com el funcionament dels sentiments, la ira, l'alegria… Segons explica Sita, la terapeuta que col·labora amb el projecte, “és necessària la continuïtat perquè ells senten que també són útils, ja que hi ha hagut una evolució molt gran i accepten normes que abans no existien en les seues vides”.

D'altra banda, els més menuts es troben en el poliesportiu. Allí cinc professors de Phi Educacional i una estudiant en pràctiques preparen jocs adaptats per a xiquets de cinc a sis anys. També es du a terme una teràpia de musicologia que els ajuda a relaxar-se.

“Les activitats que realitzen estos alumnes s'han d'adaptar” apunta Durga, professora de Phi, que acompanya els xiquets. “És necessari anar a poc a poc ajudant-los a realitzar estes tasques, com per exemple pintar, però intentant que ells també facen”. La intenció és que ells aprenguen, disfruten amb el que fan i que al mateix temps vagen instaurant una pauta de comportament per mitjà de la repetició d'exercicis, sobretot els xiquets que presenten més dificultats.

Eloísa Rosa, regidora de benestar social, qui finança tot el projecte, assegura que “la valoració dels familiars és molt positiva, ja que durant el mes de juliol, des de les 8 del matí fins a les 2 de la vesprada, els pares tenen un matí tranquil i els fills es mantenen acompanyats i ocupats”. Després de la seua visita a l'escola, tant en la platja com en el Palau d'esports, en companyia de l'alcaldessa Merche Sanchis, la regidora afirma que “l'Ajuntament de Puçol fa un gran esforç i està molt content que tot es puga dur a terme amb èxit i molts alumnes”.

Informa: Lucía García

473-adis_en_playa-1


09 Juliol 2011
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres