Sis alumnes de cicles formatius li tiren valor per a treballar amb eixos bojos baixets en l'Escola d'estiu

Sis alumnes de cicles formatius li tiren valor per a treballar amb eixos bojos baixets en l'Escola d'estiu

Sis jóvens alumnes del primer cicle d'educació infantil de l'institut han guanyat el concurs de projectes educatius per a l'Escola d'estiu. Durant juliol deixaran de ser alumnes i passaran a ser professores per a fomentar distints valors en uns alumnes disposats, literalment, a devorar totes les activitats lúdiques que els posen per davant.

Gemma Fernández, Mayte Carrión, Cynthia Montesa, Mónica Sánchez, Begoña Cozar i Yasmina El Hadri són novelles en l'institut, cursen el primer curs del cicle inicial d'educació infantil. Aspiren a ser mestres, però de moment són només alumnes amb ganes d'aprendre.

Quan José Luis Gómez, el tècnic municipal de joventut, va acudir al centre per a explicar el projecte que des de diversos anys organitza l'ajuntament amb l'institut durant l'Escola d'estiu, el desafiament les va atraure per molts motius: una beca de 600 euros per a cada una d'elles per un mes de treball i, sobretot, la possibilitat de passar a la pràctica amb alumnes de veritat, en un projecte dissenyat per elles mateixes i amb ajuda de monitors experts.

Encara que, com a primer aprenentatge, reconeixen que el treball es queda curt i es va imposar la realitat a l'hora de preparar el projecte: “vam tindre poc de temps, només dos setmanes i en època d'exàmens, pel que la proposta és millorable, però tenim l'actitud i volem obtindre experiència en el treball amb xiquets”, assegura Mayte Carrión, improvisada portaveu del grup.

Millorable, però ja hi ha una base, el seu treball Escola de Valor pretén inculcar valors i actituds en els xiquets, com la solidaritat i el respecte, i fer-ho a partir de les rondalles d'Enric Valor, aprofitant que enguany estem de celebració.

Plantegem una sèrie d'activitats lúdiques i formatives a partir de les rondalles que va escriure”, assegura Cynthia Montesa. “Sense oblidar els jocs populars i tradicionals i la tradició oral valenciana. Es tracta d'organitzar una àmplia mostra de jocs formatius, comptant inclús amb el ritual d'entrada i d'eixida, que cada dia serà distint”.

Amb un calendari que permetrà canviar d'activitats cada setmana, amb la col·laboració dels altres monitors de l'Escola d'estiu i amb l'afany d'aprendre d'esta experiència junt amb professionals de provada solvència, estes sis alumnes admeten que una cosa és escriure un projecte sobre el paper i una altra molt distinta portar-lo a la realitat.

En eixa mateixa línia es mostra José Luis Gómez, el qual, parafrasejant Serrat, insistix en el fet que “eixos bojos baixets consumixen activitats molt ràpidament. Val més que vos quedeu amb tres cançons sense poder cantar al llarg del mes a què vos falten recursos, perquè llavors els xics se vos pugen a la gepa i vos devoren”.

Acceptant que és una metàfora i els alumnes de Puçol tenen suficient amb l'entrepà en el pati per a passar un matí en classe mentres els seus papàs continuen amb el seu treball, la veritat és que estes futures professores s'enfronten a la seua primera prova de foc: ja estan estudiant la carrera, ja han preparat el seu primer projecte oficial, ja tenen les ganes i la predisposició per a treballar amb xiquets… “ara arriba el moment de fer-lo realitat i volem aprendre dels professionals amb què treballarem, que segur que ens van a ajudar a tirar endavant la nostra Escola de Valor”, resumix Gemma Fernández.

Per tant això, valor i… a per eixos bojos baixets.

398-alumnas_ciclos-1

 

13 Juny 2011
FaceBook  Twitter  
quepaso portada 1

Altres