Amb l'obertura de la primera Delegació comarcal de consum, l'Horta Nord una altra vegada pionera

Amb l'obertura de la primera Delegació comarcal de consum, l'Horta Nord una altra vegada pionera

El dimarts 2 de febrer, en la seu de la Mancomunitat de l'Horta Nord, en La Pobla de Farnals, es va celebrar l'acte de presentació oficial d'un projecte pioner per a descentralitzar les actuacions de consum: la primera Delegació Comarcal d'Arbitratge de Consum. Este nou servei oferix rapidesa i proximitat a l'hora de resoldre conflictes entre usuaris i comerciants.

En l'acte van estar presents el president de la Mancomunitat, José Rafael Tamarit; la Directora General de Comerç i Consum, Silvia Ordiñaga; el President de la Junta Arbitral de Consum de la Comunitat Valenciana, Luis Abellán; i representants de les deu poblacions de la Mancomunitat, tant a nivell polític, com a associacions d'ames de casa Tyrius i empresaris de la comarca.

El Sistema arbitral de consum és un mecanisme de solució de conflictes basat en la bona predisposició d'ambdós parts, consumidor i empresa, que se sotmeten voluntàriament a una solució sense acudir a la justícia ordinària.

Este mecanisme va començar a funcionar per mitjà de les Juntes arbitrals de consum situades en les tres capitals de província (València, Castelló i Alacant) i el gran auge que ha tingut ha suposat que hui en dia la Comunitat Valenciana siga líder estatal en comerços adherits a l'arbitratge, en concret són 25.000 establiments valencians els que accepten esta mediació, el que suposa el 25% de tots els comerços de la comunitat.

"Amb l'obertura d'esta delegació en la comarca de l'Horta Nord assistim a un camí nou que naix hui", va afirmar Luis Abellán. "Podríem dir que amb esta ruptura d'aigües posem en marxa el mecanisme del futur, perquè no hi haurà noves juntes sinó delegacions comarcals més pròximes als usuaris i esta és la primera".

No és la primera vegada que la Mancomunitat de l'Horta Nord es convertix en experiència pilot, ja que també va formar part projecte pioner d'arbitratge de consum a través d'Internet, encara que este nou camí, a dir de José Rafael Tamarit, és molt més enriquidor "perquè estalviem temps i diners als usuaris i comerciants, oferint una solució amistosa, immediata i molt pròxima".

Gran part de "culpa" que la Mancomunitat haja sigut novament elegida per a una experiència pilot la tenen les tres responsables de l'OMIC (Oficina d'Informació al Consumidor), que són les encarregades d'atendre diàriament als deu pobles de la comarca: Eva Sancho, Raquel Buendía i Miriam Serrano, les que es desplacen al llarg de la setmana a cada població per a atendre directament les queixes dels veïns.

I esta atenció directa és fonamental "perquè hem de buscar la satisfacció de tots els consumidors ja que consumidors som tots", va assegurar Sílvia Ordiñaga, qui va aprofitar la seua intervenció per a destacar la labor de col·laboració que es manté amb les distintes OMIC, les associacions com Tyrius i també els centres formatius valencians, tot això en ordre a aconseguir "un consum racional i sostenible", una cosa que la Directora General veu possible atés que els consumidors en general i els valencians en particular, "són cada vegada més conscients dels seus drets, la qual cosa ha motivat una allau de sol·licituds d'arbitratge en l'últim any, d'ací la necessitat d'obrir noves delegacions, como la de l'Horta Nord".

En representació de l'Ajuntament de Puçol van estar presents els regidors Juan Manuel Busto, Enrique Donate i la responsable de consum, Pepa Conesa, la qual va destacar els avantatges d'esta delegació "no ja pel resultat de les reclamacions, en les que unes vegades tindran raó els usuaris i altres els comerços, sinó per la proximitat i la gratuïtat d'este nou servei, que se suma a les altres activitats que venim realitzant a través de la Mancomunitat de l'Horta Nord".

04 Febrer 2010
FaceBook  Twitter  

Altres