Amb l'Exp0'7, els escolars de Puçol analitzen les diferències entre dos mons

Amb l'Exp0'7, els escolars de Puçol analitzen les diferències entre dos mons

L'Espai Social La Barraca va ser el lloc triat per a l'exposició que mostra els projectes de cooperació internacional finançats amb l'ajuda de l'ajuntament. Els escolars d'alguns centres de Puçol van participar en els diferents jocs que s'havien preparat per a ells, aprenent a posar-se en la pell de l'altre, veient les diferències existents entre el Primer i el Tercer Món.

 

El 6 de febrer es va inaugurar l'Exp0'7, un recorregut que mostra els diferents projectes finançats per l'Ajuntament de Puçol a través de la cessió del 0'7% del pressupost municipal. Els primers a visitar-la van ser els representants de la corporació municipal, de les associacions del municipi i de les ONGs que han rebut part d'eixes subvencions.

Durant la primera quinzena de febrer, van visitar la mostra els escolars de primer a quart de l'ESO del col·legi Virgen al Pie de la Cruz i de l'Institut de Secundària. Els alumnes del Centre de Dia de Menors tampoc van voler deixar de veure i participar en la mostra.

Perquè esta exposició no consistia simplement a veure. A través de jocs i dinàmiques de grup, la tècnic de Joventut, Jessica Ríos, i la tècnic de l'agència AMICS, Irene Martí, van guiar els jóvens i els van fer reflexionar sobre conceptes com a cooperació, l'arbitrarietat de nàixer en un país o en un altre o les diferències entre el Primer i Tercer Món.

Irene Martí explica que "amb els jocs que havíem preparat volíem impactar i fer-los reflexionar, no donar-se'l tot fet". Una de les activitats consistia a entregar-los un adhesiu que els destinava al Primer o al Tercer Món. Mentres que als del primer li'ls oferien dos piruletes per persona, els del tercer es quedaven sense res.

"Era la seua opció personal el compartir eixa piruleta amb un company que jugava en el tercer món, o quedar-se amb les dos", aclarix Irene."La idea no era imposar res, sinó fer-los veure que les seues accions tenen conseqüències".

Altres activitats que es van dur a terme van ser els comentaris als panells de l'exposició (a través de les preguntes d'ambdós monitores), el visionat d'un vídeo o elrole-playing, que consistia a posar-se en el lloc de l'altre i interpretar el paper que els havia assignat l'adhesiu. Al final, cada alumne havia de plasmar per escrit les seues impressions sobre la visita.

Motius d'agenda i, sobretot, el que estreny del calendari en un mes com a febrer, en el que els centres preparen els carnestoltes i també dediquen temps a les falles, ha fet que esta exposició no haja pogut ser vista per tots els centres del municipi,  pel que s'està plantejant la possibilitat que pròximament, siga l'exposició la que viatge als col·legis, en companyia de Jocs del Món, un projecte educatiu que està desenvolupant l'Oficina Amics de la població de cara als distints col·legis i instituts.

Informa: Nuria Martínez León

 

23 Febrer 2009
FaceBook  Twitter  

Altres