Més de 600 alumnes prenen consciència de les desigualtats socials gràcies a les xarrades sobre cooperació internacional

Més de 600 alumnes prenen consciència de les desigualtats socials gràcies a les xarrades sobre cooperació internacional

Un total de 675 alumnes de Puçol han deprés a ser conscients de com són d'afortunats per pertànyer al primer món i de les dificultats que tenen en altres països per a sobreviure. I tot gràcies al treball de tècnics i voluntaris, que han acostat un poc més als escolars el concepte de la cooperació internacional.

Objectiu aconseguit. Les dinàmiques de grup, visites guiades i les xarrades per col·legis, instituts i la resta de centres escolars han aconseguit que els alumnes de Puçol, tant xiquets com adolescents o jóvens, s'hagen acostat al  concepte de la cooperació internacional i han comprés les desigualtats socials que actualment existixen entre el primer i el tercer món.

Aprofitant l'exposició amb els projectes en què participa l'ajuntament –naugurada el 22 de novembre– a més de les experiències contades per les cooperants de la població en l'Espai Social La Barraca, tècnics i voluntaris han traslladat esta exposició a les aules. La mateixa semana que es va inaugurar Exp0'7, es van realitzar visites guiades per als col·legis públics, l'institut Virgen al Pie de la Cruz, l'Escola d'Adults (EPA) i els alumnes del Centre de Dia de Menors.

I la setmana del 19 al 22 de desembre, l'exposició ha viatjat fins a l'Institut de Secundària.

D'esta forma, els escolars han pogut gaudir, deprendre i ser conscients de com som d'afortunats, perquè sí, hi ha crisi, però encara podem obrir les aixetes i que caiga aigua... i calent!

Allí, els alumnes de 1r i 2n d’ESO, han pogut gaudir de la mostra que, junt amb una xicoteta dinàmica de grup i comentant les imatges fotogràfiques, han deprés, entre altres coses, què és la cooperació internacional, quants diners s’han invertit per part de l'ajuntament, què és 1r i 3r món, i el més interessant de tot, han tractat de buscar solucions a la desigualtat, i inclús, a través de la dinàmica, l'han arribat a sentir.

Amb estes activitats hem comprovat com els alumnes reaccionaven de maneres diferents al pertànyer al primer o tercer món i com se sentien; uns els deien a altres “dóna'm diners que el teu tens molt i jo no tinc res”. Els altres, els rics, decidien si repartien un poc del seus diners, tot o gens.

D'esta forma, els escolars han pogut gaudir, deprendre i ser conscients de com som d'afortunats, perquè sí, hi ha crisi, però encara podem obrir les aixetes i que caiga aigua... i calent! També podem donar-li a un interruptor i tindre llum, podem menjar més de dos vegades al dia i no repetir els aliments, podem anar al col·legi i no treballar abans o després de classe... però molts no poden dir el mateix.

En definitiva, som afortunats de tindre el que tenim, i així ho han comprés els alumnes. Un exemple és que una xiqueta ha comentat en una de les dinàmiques que “mentre en els països del tercer món intenten sobreviure, nosaltres vivim amb coses que ens fan la vida més fàcil”.

Tota esta tasca ha sigut possible gràcies al treball i la coordinació entre el Centre d'Acollida d'Immigrants, el departament de joventut del consistori, l'agència AMICS i un jove que, de manera voluntària, hi ha estat acompanyant diversos dies als tècnics en les visites guiades.

Per este projecte d'educació en valors han passat 250 alumnes de 1r i 2n d’ESO, 425 xiquets i xiquetes de Primària, uns 50 de l'EPA i 100 de La Milotxa. En total, 675 alumnes de Puçol han pres consciència del significat de la solidaritat i la cooperació internacional.

Informa: Irene Martí 
Educadora del Centre d'Acollida

 891-expo_ies-01

26 Desembre 2011
FaceBook  Twitter  
  • Imprimeix