Hi haurà AVE, però el tren no dividirà Puçol

Hi haurà AVE, però el tren no dividirà Puçol

Ja hi ha projecte per a l'AVE que unirà València amb Barcelona. El Boletín Oficial del Estat ho va anunciar al març. A més, va publicar l'estudi informatiu per a traure les vies de Renfe que dividixen el nucli urbà i unir-les a les futures vies d'alta velocitat. En 2020 l'AVE passarà per Puçol, però el nucli urbà ja no estarà dividit.

El divendres 18 de març, el Ministeri de Foment anunciava l'adjudicació de l'estudi informatiu per al trasllat de les vies de Renfe que travessen el nucli urbà de Puçol, adossant-les a la futura línia de l'AU València – Tarragona, que transcorrerà junt amb el Quarter de la Guàrdia Civil i el camp municipal de futbol.

Sener Enginyeria i Sistemes serà l'empresa encarregada de redactar el projecte, durant els pròxims dos anys, per un cost total de 231.254 euros. En el dit estudi s'hauran de contemplar totes les necessitats tècniques i econòmiques per a crear un corredor ferroviari únic, eliminant així una de les barreres arquitectòniques més antigues i més significatives de Puçol, la que dividix el nucli urbà per la mitat.

L'anunci publicat en el BOE és la resposta a una negociació contínua de les distintes corporacions municipals per millorar en la mesura que es puga un traçat de l'AVE que pareix ja definitiu: “a l'agost del 2009 vam aconseguir que el terraplé anunciat es transformara en un viaducte, amb un menor impacte visual i ambiental. Al febrer del 2010 el Ministeri es va comprometre a estudiar la nostra petició per a traslladar les vies, una barrera històrica a Puçol. Un any després l'estudi ja està en marxa”, assenyala l'alcalde, José Vicente Martí. “És el millor exemple que podem oferir de com el govern central complix les seues promeses i Puçol podrà tindre un nucli urbà únic”.

Actualment, el terme municipal és travessat per 3.140 metres de doble via d'ample ibèric (la que unix València amb Barcelona i és usada per rodalia, mercaderies i trens de llarga distància). D'ells, 1.250 metres travessen el nucli urbà. L'estudi ha de definir la millor forma de traslladar estos 1.250 metres, junt amb l'estació de rodalia, la subestació elèctrica i un aparcament per a un centenar de vehicles, assenyalant en quin lloc aniria situada la nova estació de rodalia.

Per al regidor d'urbanisme, Juan Manuel Busto, “l'AVE és un mitjà de transport car i elitista, que no considerem imprescindible. Però si ja està decidit que hi haja un corredor del Mediterrani, que afegirà una barrera més a Puçol, almenys que ens lleven les vies que travessen el nucli urbà des de fa quasi un segle”.

El Ministeri de Foment ha anunciat la seua intenció de tindre l'AVE que una València i Barcelona inaugurat en 2020. L'estudi per a desviar les vies del Renfe del nucli urbà ha d'estar entregat en 2013. Els terminis són molt ajustats. Caldrà filar molt fi perquè l'un i l'altre s'executen simultàniament. El primer escaló ja ho hem pujat. Però esta escala és molt llarga i si no es puja de pressa, però amb atenció, podem quedar-nos amb AVE i sense trasllat de les vies que decidixen Puçol.

204-alcalde_estudia_proyecto

 

28 Març 2011
FaceBook  Twitter  

Altres