Artículo de Compromís del mes de agosto: «El negoci va segons qui està darrere del taulell»

Aquest és l'article de Compromís d'agost, titulat «El negoci va segons qui està darrere del taulell ». Tal com contempla el Reglament de Mitjans de comunicació aprovat en 2008, els grups polítics municipals poden publicar en la pàgina web municipal un text d'opinió sobre cada ple que es realitze i un article sobre el tema que ells trien cada mes.

 

El puçolencs i les puçolenques sempre hem tingut molt clar el que diu la dita: «qui vol lluir ha de patir». Ho diem perquè les obres en infraestructures i de millora al nostre poble ens causen molèsties, però són necessàries per a millorar a curt o mitjà termini la nostra qualitat de vida.

Però, què pot marcar la diferència? Com diu una altra dita: «el negoci va segons qui està darrere del taulell». Dit d’una altra forma: cada partit té una forma de gestionar, de governar i de fer les coses.

Compromís ha tingut molt clar des que entrà a formar part de l’actual Govern de Puçol quines eren les obres i els projectes que calia realitzar al nostre poble per a fer-lo més habitable. La diferència està en la forma com s’estan portant a terme eixes obres.

La legislatura té una durada de quatre anys i pensem que l’execució d’eixes obres calia portar-les a terme de manera escalonada al llarg d’eixe període i no concentrar-les totes en el darrer any i damunt fent coincidir les de més envergadura, perquè fent-ho així passa el que ha passat: que la gent s’ha rebotat i amb raó.

On està la diferència? En la forma de portar-les a terme. Si xafes el carrer i estàs en contacte amb la gent, tens més probabilitats d’encertar a l’hora de prendre qualsevol decisió. Si no xafes el carrer, tens més probabilitats d’errar, com ha succeït a Puçol.

No es pot menysprear la ciutadania: els puçolencs i les puçolenques saben el que està bé i el que està malament. En una obra com la de l’avinguda Molí de Vent, per les seues característiques i pel temps de realització, el que ha fallat ha sigut la gestió i la información per part de la Regidoria d’Urbanisme. Costava molt previndre i informar en temps i forma els comerços i veïns afectats per esta obra? Això se soluciona eixint del despatx, coneixent de primera mà el que pensa el veïnat i sobre el terreny previndre els pros i contres que es poden presentar en la realització de l’obra. Un altre exemple que parla per si mateix és l’enquitranat del carrer Alacant. Sense comentaris, només cal anar-hi i comprovar-ho.

La diferència la marca la forma de gestionar i treballar d’uns i d’altres; la diferència està en la consideració que es té per les persones i pels comerços. Perquè, entre fer les coses bé i fer-les malament, hi ha qui s’inclina per fer-les malament. I la ciutadania ho sap.

Una opinió de Compromís per Puçol

Nota: Por petición del grupo político municipal, el texto del artículo se publica en valenciano, tanto en la página web municipal en castellano como en la web en valenciano.

27 Agosto 2018
FaceBook  Twitter  

Información Adicional