American School of València posa l’accent en el treball en equip

Acaba el primer trimestre del curs, iles aules i zones comunes d'American School of València (ASV) ja estan plenes de projectes que reflecteixen la capacitat de treball en equip dels alumnes de l'ASV. Pertanyen a diferents assignatures i formaran part del que cada classe prepara per a la Celebració de l'Aprenentatge, una jornada de portes obertes a les famílies celebrada abans d'acabar el curs.

Treballar en equip és un tret alineat amb la missió educativa del centre des de fa temps, assenyalen. «Col·laborar amb altres promou la comprensió i permet aprofundir en l'aprenentatge», indica la doctora Ann C. Kox, Principal d'Elementary School (6 a 11 anys), «i aquest tret és essencial en la nostra missió, que ens anima a crear un entorn de treball innovador que estimule la cooperació».

En aquesta etapa, les tutores d'aula (responsables de les matèries troncals) utilitzen tècniques i jocs que reforcen a través del grup l'aprenentatge individual. Segons el grau, els xiquets poden tindre reading partners o grups de lectura per a Literacy (aprenentatge de l'anglés), i enMatemàtiques és habitual dedicar temps a jocs i endevinalles matemàtiques que es resolen en xicotet grup, apunten. Pel seu enfocament pràctic, l'assignatura de Ciències s'imparteix amb quaderns que inclouen projectes realitzats en equip.

Amanda Crespo, tutora de grau 3, conta que aquest trimestre ha explicat als seus alumnes «conceptes com pes, força i resistència a través d'experiments. En un d'ells havien de col·locar monedes sobre un full de paper i mesurar la seua resistència».

L'adopció de les ferramentes Google per a centres educatius també ha permés a ASV ensenyar les habilitats de col·laboració digital, agreguen. Tots els estudiants de grau 1 a 12 tenen un compte Google amb correu, emmagatzemament il·limitat i la suite de documents en el núvol; a partir d'un determinat grau, els alumnes aprenen a realitzar informes o presentacions en equip sense necessitat estar junts en el centre.

En High School (12 a 18 anys), on hi ha més assignatures i professors, es multipliquen les oportunitats de col·laboració. Així, per exemple, matèries com Història d'Espanya (grau 12) inviten a dissenyar cronologies interactives en Prezi i la classe de Francés en grau 7 pot gravar diàlegs còmics en vídeo, enumeren. A més, els professors de les assignatures científiques de grau 11 col·laboren durant el segon trimestre en l'activitat Group 4, un concurs per equips on els estudiants desenvolupen una investigació multidisciplinària.

La col·laboració o capacitat de treball en equip és una de les cinc habilitats identificades com les 5 C de l'ensenyança en el segle XXI. Junt amb la capacitat de comunicació, el pensament crític, la creativitat, i el caràcter, la col·laboració està present en el currículum de l'ASV i ha sigut objecte d'un recent informe de l'OCDE a partir dels resultats de la convocatòria 2015 de les proves PISA, indiquen des del centre.

Informa: Carlos Minuesa | Fotos: American School of Valencia

890-equipo-asv-3

14 Desembre 2017
FaceBook  Twitter  

Altres