Consum (OMIC)

Consum (OMIC)

 

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

 

Què és l'OMIC?
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei prestat pels Ajuntaments a través de la Mancomunitat l´Horta Nord als consumidors i usuaris a fi d'assessorar-los en les seues decisions de consum, informant-los dels seus drets i defensant-los quan estos hagen sigut vulnerats.

Horari d'Atenció al Públic:
A Puçol, l'oficina està situada en la Casa del Bou, a la plaça Pius XII.
Dimarts: de 9:00 a 13:50 hores.
Dijous: de 8:20 a 10:20 hores.
És necessària cita prèvia cridant al telèfon 96 142 13 03.

Com contactar en qualsevol moment:
L'oficina mancomunal de l'OMIC està situada a:
Carrer Collidors, 1
46139 La Pobla de Farnals
Telèfon: 96 144 44 00
e-mail: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Un servei mancomunal:
L'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat l'Horta Nord duu prestant els seus serveis als ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat l'Horta Nord des de fa més de deu anys.
És un servei totalment gratuït i la seua funció és informar als consumidors i ususaris dels seus drets i obligacions i, en el supòsit que hagen sigut vulnerats, ajudar-los en l'exercici dels seus drets com a consumidors.
L'OMIC de la Mancomunitat l'Horta Nord presta els seus serveis als municipis següents: Albalat dels Sorells, Albuixech, Emperador, El Puig, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol i Rafelbunyol.

Funcions de l'OMIC:
- Atenció jurídica personalitzada de consultes, reclamacions, queixes i denúncies en matèria de consum.
- Tramitació de reclamacions i denúncies.
- Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes.
- Servir de seu per a la realització d'Arbitratges Virtuals de Consum, un procediment extrajudicial de resolució de conflictes molt beneficiós tant per als consumidors com per als establiments.
- Elaboració i realització de xerrades, tallers, jornades... tant formatives com informatives, sobre temes d'interès per als consumidors i usuaris de totes les edats: escolars, ames de casa, tercera edat...
- L'elaboració de fullets, cartells i la participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com televisions, periòdics, butlletins municipals... tot açò amb l'objectiu d'informar i formar els consumidors sobre els seus drets com a tals.
- Col·laboració amb les Associacions de Consumidors.
- Distribució a comerciants de Fulls de Reclamacions.

Qui formem l'OMIC Mancomunitat l´Horta Nord?

Eva B. Sancho Miguel
Llicenciada - Responsable OMIC
Atenció al Público a: Massamagrell, El Puig, Puçol i Rafelbunyol

Myriam Serrano Monteagudo
Tècnic de Consum
Atenció al Público a: Albalat dels Sorells, Albuixech, La Pobla de Farnals, Museros, Massalfassar i Emperador

Mª del Mar Peralta Murciano
Tècnic de Consum
Reforç - Actuacions de Formació

Qui pot acudir a l'OMIC?
Tota persona física i/o jurídica que, com a destinatari final, adquireix, utilitza o disfruta algun producte o servei, és a dir, no per a introduir-lo en un procès de producció.
Per exemple: un dentista que contracta el servei de gas per a la calefacció de la seua clínica dental no podria reclamar mitjançant el servei de l'OMIC. En canvi, si el servei de gas és per a sa casa, aleshores si podríem ajudar-li.

Com realitzar una consulta?
A l'OMIC s'atenen totes les consultes relacionades amb temes de consum, informant-li sobre els seus drets com a consumidor. Per això pot:

  • Personar-se a l'Oficina del seu Ajuntament en l'horari d'Atenció al Públic designat per a eixe municipi.
  • Per telèfon, al número de l'Ajuntament de Puçol: 961 421 303

Altres